LED knippert en maakt geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

That Guy

Meubilair
Lid geworden
28 nov 2006
Beste,

Ik zette net mijn beeldscherm aan (plat geval, 17") welke ik 4 of 5 jaar geleden bij de DELL dimention 5100 kreeg. Hij liet voor een seconde het beeld zien (pc staat 24/7 aan), en toen werd het weer zwart.

Als ik m nu aanzet krijg ik geen beeld, het aanknopje-led-lampje knippert, en de monitor maakt een 'pfwiet' geluidje om de 2 seconden. Het maakt verder niet uit of ie aan mn pc is gekoppeld of niet, en het stopt alleen als de stekker eruit is. Heb alle knopjes geprobeerd, maar niets werkt.

Weet iemand wat dit is, of hoe het opgelost kan worden? Is er mischien iets stuk (zekering oid?)

Alvast bedankt

hang die moitor eens aan een andere pc, doet ie het dan nog niet kan je hem waarschijnlijk afschrijven.
Doet ie het dan wel moet je het zoeken in je videokaart.

nope, andere pc heeft hetzelfde. Monitor is gefried... minder. Moet ik weer een nieuwe kopen. Maargoed, bedankt.

:thumb:

Hallo

Volgens uw omschrijving "(plat geval, 17") " ... een t.f.t. scherm , en vemoedelijk slechts de "backlight' invertor defekt ...

Merk/typenr zijn normaal gezien duidelijk vermeld op de achterzijde van uw ... "(plat geval, 17") " .

Peter

hey,

Het gaat om een scherm van Dell. Hieronder de achterkant:
*barcode*
CN-0C5385-46633-58D-38WU
*barcode*
REV A01 made in china (hehe)
en
Dell Inc.
One Dell Way
Round Rock,Texas,78682
-------------------------------------
MOEL NO / *chinese tekens*/
*KANJI* E173FPb
www.dell.com
--------------------------------------
MADE IN CHINA
*chinese tekens*
Rating / *meer troep*
/*troep*
: AC100-240V, 50-60Hz, 2A
E-B012-04-1200(B)
Date of Mfg / *...* /
*....*
: August 2005 BBB
SAFETYwarn
049270-00

Voor de volledigheid maar even alles getyped, behalve de logo's. Dingen tussen *-tjes zijn dus chineze tekens etc.

en vemoedelijk slechts de "backlight' invertor defekt ...
Is daar iets aan te doen? (vervangen) En zo ja, is dat erg duur.

Alvast bedankt. :thumb:

Hallo

Op zoek naar een invertor module voor dit scherm kwam ik toevallig tegen ...

http://www.electronicrepairguide.com/dell-e173fpb-lcd-monitor-repair.html

Invertor is dus op de print gemonteerd en kan niet individueel worden vervangen.

Belangrijkste om te controleren de 4 2sc5707 transistoren op eventuele sluiting. (indien de printplaat rondom een transistor is verkleurd ,als verdacht beschouwen)

Voeding controleren op rimpel .

Benodigde materialen multimeter en vervangonderdelen.

Peter

P.s:

Indien al het bovenstaande voor u chinees is , niet zelf aan beginnen , maar door een kennis met de nodige elektronika achtergrond dit laten controleren.

Of... een lokale t.v. techneut dit laten controleren.

OPGELET : in een t.f.t. scherm zijn dodelijke spanningen aanwezig!!!!

Heel erg bedankt voor alle info, als ik weer thuis ben zal ik er mee aan de slag gaan =)

Hallo

Graag gedaan ....

Mochten er nog vragen zijn ...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan