Led Strips op Tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

jndegens

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2014
Goede avond,

ik wil led strips achter mijn tv aansluiten, maar nou vraag ik me af waar kan ik het op aansluiten zodat de ledjes aangaan als ik de tv aanzet?
De ledjes hebben 2 kabeltjes (12V).

mvg

Denk niet dat dat zomaar gaat, wel een beetje afhankelijk van welke TV je hebt maar zonder te gaan solderen in je TV zal dat niet zomaar gaan.

Mogelijkheid:
Neem een stekkerdoos die je in en uit kunt schakelen en sluit hier alles op aan.
Zoiets als DEZE.
Een USB poort is slechts 5Volt (als je die al hebt op je TV)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Dan zal je een stroomkringschema van je tv moeten zien te bemachtigen.
Post je merk en type van je tv eens, misschien kan ik je dan verder helpen.

Maar het is wel erg risicovol hoor dat gerotzooi aan je tv, je verspeelt zo-wie-zo je garantie (als die er nog op zit)

Groeten Marcel

Ik kan helaas zo gauw geen schema vinden van de Philips 32PFL3517H (of te wel de 3500 serie).
Vroeger werd er bij een tv nog wel eens een zgn stroomkringschema geleverd waarop je dan kon zien op welke punten welk voltage staat.
Zonder zo'n schema zul je echt een beetje basiskennis moeten hebben van elektriciteit/electronica, je zou dan met een multimeter kunnen zoeken waar er 12Volt DC (gelijkspanning) op staat.
De meeste logische plek is de secundaire zijde van de voeding.

Groeten Marcel

Maar is er geen mogelijkheid om het via een usb kabel aan te sluiten?

USB is slechts 5Volt en die leds hebben 12Volt nodig.

Ik heb nog 2 andere opties voor je:
-1-
DIT is een zgn master/slave stekkerdoos met USB aansturing.
Zodra er geen spanning meer op de USB staat worden de overige contacten (230Volt) van de stekkerdoos uitgeschakeld.
Dat wil dus zeggen wanneer je je TV uitzet dat er geen spanning meer op je USB staat de apparaten die op de stekkerdoos aangesloten zitten automatisch uitgeschakeld worden.
(Ik weet natuurlijk niet 100% zeker dat de USB spanningsloos is wanneer je je TV uitschakelt)

-2-
Er bestaan ook andere master/slave stekkerdozen zoals DEZE, de TV stop je in het zgn master contact en de ledstrip in 1 van de slave contacten.
Wanneer je nu de TV uitzet worden de slave contacten automatisch uitgeschakeld.

Dit lijkt me een simpelere oplossing dan te gaan solderen in je TV met alle risico's van dien.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Die witte is een zgn service poort welke (waarschijnlijk) door een monteur gebruikt wordt om gegevens uit te lezen in geval van een defect/storing.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan