Led verlichting voor casemod,

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheBlackHero

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Hallo allemaal, :thumb:

Ik wil graag Led verlichting in mijn pc. ik heb de ledjes eindelijk! gevonden maar nu weet ik niet wat voor weerstand ik daar moet voor gebruiken :o
ik las op www.bouweenpc.nl waar ik regelmatig op kijk een topic van iemand die ledjes had gekocht. aan die ledjes soldeerde hij een weerstand. maar nu is nog de vraag van moet ik die ledjes op een 1 of ander printplaat aansluiten? want ik heb vaak casemods gezien waar ze een heleboel leds gebruikten. die ze uit eindelijk op een soort bruine printplaat aansloten. ik heb dit altijd al gewild maar nog niet echt ver mee gekomen. kan iemand voor mij een soort kit samenstellen van leds waarmee ik alles in 1 heb? zodat ik weet dat ik in ieder geval alles al in huis heb om mijn leds te laten branden.
de site waar ik die leds heb gezien is: http://samenkopen.net/action_product/165244/776557

Alvast bedankt voor uw reactie :)

U = I x R

I = U/R (delen)

R = U/I (delen)

U = Spanning

I = Amperé

R = Weerstand

Dit heb ik geprobeerd om uit te rekenen van deze led: http://samenkopen.net/action_product/165244/776557

U= 2,0 V
I= 20 ampere
R= ?

dus om de weerstand te berekenen moet ik R berekenen, dus dat wordt dan U/I (= 2,0 V gedeeld door 20 Ampere)
maar dan komt er R= 0,020 (ohm) uit maar dat klopt toch niet? ik heb dit ook vaak gedaan met natuurkunde maar ik heb nu geen natuurkunde meer dus dat ben ik allang vergeten :confused: Ik weet dus ook zeker dat ik ergens een fout heb gemaakt :rolleyes:
weet iemand hier de oplossing voor?

Gr. TheBlackHero

Moet ik nou ook een printplaat hebben om de leds erop aan te sluiten? en als ik ze in mijn computer wil aansluiting wat zal dan de aansluitingsbron zijn?

Mijn voeding? maar als ik nu 100 leds ergens op aan moet sluiten zal dat toch geen molex stekker moeten zijn?

Gr TheBlackHero, :thumb:

Ik las ergens een topic waar iemand hetzelfde als mij vroeg, (dat ik maar 3 ledjes op 12V kan aansluiten) iemand anders antwoorde toen dat dat niet zo is omdat je de ledjes in parallel moet solderen. maar als ik nu alleen 3 ledjes kun solderen (die 3,5V vragen) in parallel uiteraard. kan ik dan maar één serie op één molex stekker aansluiten?
want als ik 40 leds in mijn case wil moet ik wel 13 molex stekkers hebben :confused:
(in mijn denken:rolleyes:)

Weet iemand hier de oplossing voor?

mvg TheBlackHero

volgens iemand in dit topic kun je zo'n 100 pack op 12 volt aansluiten

*klikje*

Je kan ook een actie pakket kopen 100leds+100weerstanden dan kan je ze 1op1 solderen en alles paralel
en dan 12 volt erop ;)

dat zegt hij..

moest je molex tekort komen 2de voeding in/op je kast zetten die je kickstart maakt en dan die molex kabels gebruiken voor de ledjes :D nadeel kickstarten van de voeding, (stekker erin eruit steeds)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan