ledenadministratie in O O

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucas P

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2010
hallo,

ik ben net geregistreerd en zat zo te denken, zouden er hier veel vlamingen zijn, en dan wel West-Vlamingen en nog beter, die mij kunnen/willen helpen met het maken van een database in base voor mijn vereniging?

alvast bedankt voor de moeite!!

Welkom bij Helpmij.nl

De titel is niet je van het.
En een database wil je maken maar in welk programma.
Dan kan dit naar de juiste plaats gezet worden.

Vlaming zoekt vlaming die in OO met base werkt

Hallo,

Mijn vraag gaat over het volgende:
ik doe nu enkele maanden de "ringendienst" van een vereniging van Parkieten- en papegaaienkwekers. Dit houdt in dat er een ledenlijst wordt bijgehouden van ALLE reeds geweest en zijnde leden, of ze hun lidgeld betaald hebben, adres, telefoon,...
Dan kunnen die leden gesloten ringen bestellen die ze aan de pootje(s) van hun pas geboren jongen steken die niet verwijderd kunnen worden en hun stamnummer bevat oa (ook jaar, een volgnummer) en zo kan de kweek worden geregistreerd en bewezen.
Dit systeem wordt ook gebruikt bij hobbykwekers die kippen, duiven, eenden,..; enz houden.
Die bestellingen moeten ook stipt genoteerd worden zodat iedereen krijgt wat hij/zij besteld heeft en er geen foutjes in zitten, ook een eigendomsbewijs moet worden afgeprint met de kwekersgegevens en de ringengegevens van de bestelling, eventueel etiketten om op de enveloppen te kleven, de bestelling moet in het formaat van de fabrikant worden verstuurd maar dit doe ik nu manueel via de website van de fabrikant,....

Het is nu zo dat de persoon die vroeger deed, een prog in MS Access heeft laten maken door zijn schoonpa, dat zelf niet gebruikt of van kent maar de bestellingen en zo laat doen door die schoonpapa die alles zodanig ingewikkeld heeft gemaakt dat ik er niks van begrijp
ik ken niks van Access en ben eigenlijk ook een klein beetje tegen MS en hun prijzenpolitiek en wens mij niet een officiele of illegale versie van een Office aan te schaffen maar dit proberen over te zetten in OO-Base. Ook is het zo dat telkens een nieuwe versie uitkomt je telkens weer kosten moet maken en OpenOffice is gratis....

Zouden jullie weet hebben waar zo'n ding te vinden is, of iemand die als bijberoep of studiewerk zoiets zou willen opzetten, eventueel tegen vergoeding?
Student hogeschool informatica of middelbaar? hobbyist?
Zou een bestand moeten worden waar de ledengegevens instaan en de bestellingen kunnen ingevoerd worden waar nadien kan berekend worden zoals van welke maat en kleur hoeveel ringen besteld zijn, of een lid dit seizoen al besteld heeft, of hij/zij het lidgeld betaald heeft, taalcode, eigendomsbewijs van kweekringen, adresseer-etiketten afdrukken met bv een Brother labelprinter,....

groetjes, Luc

Hoi,
Ik heb je titel aangepast en je vraag verplaatst naar de OpenOffice.org sectie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan