• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ledenbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjo

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2013
Berichten
27
hey,

Ik ben bezig met een ledenlijst.
Hierin zou ik op het voorblad willen kunnen zien welk lid met welke activiteit (pools/busreizen/overig) heeft meegedaan.
Alleen zo ik nu bezig ben wordt de rij op den duur veel te lang denk ik op het tabblad leden. (want er zijn bv diverse busreizen in 1 jaar en het volgende jaar weer)
Daarom de vraag is er misschien een simpelere oplossing om dat toch zo uitgewerkt te krijgen? En welke dan/hoe die ik dat?

En dan nog een vraag: bovenin onder 'kies hier het lid', daar komen van alle leden de voornamen alleen tevoorschijn.
Is er ook een manier om hier een soort van zoekveld van te maken? Dus als je of een voor- of een achternaam (of een deel ervan) of evt ook mailadres intypt dat dan de goede persoon tevoorschijn komt.

Vast bedankt!


Bekijk bijlage ledenbestand_format .xlsm
 
ja dat klopt , maar ik vind dit overzichtelijker worden.
Zo komt op het voorblad (is de bedoeling) in 1x alle informatie van 1 persoon tevoorschijn.

Weet iemand hoe ik bovenaan een snelkeuzelijst maakt waarin ik de letter van de voornaam en achternaam typ en dat dan iedereen met die letter tevoorschijn komt?
Anders wordt het straks lastig zoeken in een 500 namen.....

Thnx!:thumb:
 
maakt waarin ik de letter van de voornaam en achternaam typ en dat dan iedereen .....
geef een een paar voorbeelden van wat je intypt en wat er dan o.a. te voorschijn moet komen.
 
Laatst bewerkt:
als ik bijvoorbeeld een T intyp op het tabblad Voorblad in dat veld 'onder kies hier het lid' dat dan iedereen van het tabblad Leden tevoorschijn komt van wie de voor en/of achternaam met een a begint.
Of als ik te Testj intik bv dat dat iedereen zijn voor of achtenaam die begint met Testj tevoorschijn komt. En als ik een A (of elke andere letter intyp) dat degene dan tevoorschijn komen die die voor of achternaam et een A begint.
 
ok dus je kijkt alleen in voor en achternaam naar de eerste letters.
en niet naar de tekst ergens in het midden van de namen.
 
ja inderdaad.
Dus ik heb b.v jan jansen, jan klaassen en piet janssen en piet klaassen, dat als ik dan bv. ja in tik dat dat en jan jansen en jan klaassen en piet janssen tevoorschijn komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen,

Allereerst sorry voor de late reactie!

Maar hartelijk dank! Dit is wat ik bedoelde. Alleen dat kl.nr: 1 (of 2,3,4 enz) kan dat ook weg?
En dan niet onbelangrijk, hoe heb je het eigenlijk zo gemaakt?
En hoe kan ik dat dus zelf in een ander/nieuw document weer toepassen?

Thnx again!:thumb:
 
dat klantnrummer (kl.nr:) wordt gebruikt om in cel A1 intevullen.
dan doen jouw formules de rest.
als je het niet wil zien dan kun je dat veranderen door in de functie Spaarie3:
Code:
Function Spaarie3(R As Range)
    Dim Cel As Range, sp, Tekst As String
    With CreateObject("System.Collections.ArrayList")
        For Each Cel In R.Columns(1).Cells
            If Not (Cel(1, 2) = "" And Cel(1, 4) = "") Then
                Tekst = Cel(1, 2) & "   " & Cel(1, 4) & "   [COLOR="#FF0000"]KLnr[/COLOR]: " & CStr(Cel)
                If Not .Contains(Tekst) Then .Add Tekst
                Tekst = Cel(1, 4) & "   " & Cel(1, 2) & "   [COLOR="#FF0000"]KLnr[/COLOR]: " & CStr(Cel)
                If Not .Contains(Tekst) Then .Add Tekst
            End If
        Next
        .Sort                                                  'sorteren
        '.Reverse                                               'huidige volgorde omkeren, dus na alfabetsich gesorteerd is die nu omgekeerd
        Spaarie3 = .toarray()
    End With
End Function
spaties toe te voegen (voor de rode tekst).
ik denk dat 50 spaties wel genoeg is.

als je iets wil weten, vraag het maar.
 
het lukt me maar niet dit VBA spul over te zetten naar mijn 'goede' bestand :(
hoe kan ik dat doen?
daarnaast is mijn 'goede' bestand iets gewijzigd ten opzichte van deze; k heb o.a meer kolommen en rijen gemaakt (en het is de bedoeling dat er nog telkens meer bij komen ook)
Alleen wordt op den duur mijn blad leden zo lang!
Is daar misschien een optie voor dat op meerdere bladen te zetten? En dat het dan alsnog allemaal gewoon zoals nu op het blad voorblad tevoorschijn komt?

(Ik snap weinig tot niks van VBA:eek:)
Thnx:thumb:
 
ik wil geen klanten in de kolom koppen.....
ik wil ze houden zo ze nu staan in de rijen
ik wil de 'activiteiten' uit de kolomkoppen verdelen over div tabbladen en dat ze dan alsnog op 1 blad (voorblad) komen per persoon zoals nu.
 
Als dit formulier te moeilijk of ingewikkeld word op deze manier kan het misschien ook anders/simpeler wat mij betreft.
Het is de bedoelingdat ik op het 'voorblad' per persoon in 1 oogopslag te zien krijg aan welke activiteit ze hebben meegedaan en welk jaar.
De persoon moet ik dat ik het vakje zoek hier het lid in kunnen typen op naam ((zowel voor- als achternaam-->> zoals bij het andere bestand)

Alle tips/ ideeen zijn welkom!
 

Bijlagen

  • ledenbestand 13-14 3.xlsm
    48,8 KB · Weergaven: 55
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan