Hoi allemaal,
Ik ben al een tijd pogingen aan het doen om een ledenbestand (jeugdbeweging) te ontwerpen. Mijn Access-kennis heb ik verworven dankzij het www, dus er zullen wel nogal wat gaten inzitten. Het zou dus goed kunnen dat de oplossing helemaal niet vergezocht dient te worden
Er zijn al een aantal vragen in me opgekomen, maar ik zal ze een voor een stellen om het overzicht niet te verliezen ...
Ik doe mijn best om het zo helder mogelijk te formuleren ;-)
In totaal zijn er 37 kinderen. Die 37 zijn dan nog eens in 4 groepen (nesten heet dat bij ons) verdeeld, met per nest een nestleider & een hulpnestleider - deze zijn telkens een van de kinderen.
Ik heb dus een tabel 'jongwelpen' met daarin:
JongwelpenID
Voornaam
Naam
Geboortedatum
Straat + nr
Postcode
Gemeente
Telefoon
Nest
Daarnaast heb ik een tabel 'nesten'
NestID
Nest
Nestkreet
Nestleider (Gegevenstype: numeriek ? )
Hulpnestleider (Gegevenstype: numeriek ? )
'Nestleider' en 'Hulpnestleider' kies ik door middel van een keuzelijst in het formulier 'nesten' waar de voornaam en de familienaam van de kinderen tevoorschijn komen (die informatie haal ik dus uit de eerste tabel).
Ik wil nu een rapport maken van de 4 nesten. Ongeveer zo:
NEST 1
Nestkreet: Slimme Jacala
Nestleider: Piet Pieters
Hulpnestleider: Jan Janssen
En dan daaronder de namen van de andere kinderen die in dat nest zitten.
Liefst vanal zou ik het bovenstaande dan 4x herhalen, zodat ik in 1 rapport een mooi overzicht heb van de 4 nesten.
Kan er me iemand een stapje verder helpen?
Alvast bedankt !!
Ik ben al een tijd pogingen aan het doen om een ledenbestand (jeugdbeweging) te ontwerpen. Mijn Access-kennis heb ik verworven dankzij het www, dus er zullen wel nogal wat gaten inzitten. Het zou dus goed kunnen dat de oplossing helemaal niet vergezocht dient te worden

Ik doe mijn best om het zo helder mogelijk te formuleren ;-)
In totaal zijn er 37 kinderen. Die 37 zijn dan nog eens in 4 groepen (nesten heet dat bij ons) verdeeld, met per nest een nestleider & een hulpnestleider - deze zijn telkens een van de kinderen.
Ik heb dus een tabel 'jongwelpen' met daarin:
Voornaam
Naam
Geboortedatum
Straat + nr
Postcode
Gemeente
Telefoon
Nest
Daarnaast heb ik een tabel 'nesten'
Nest
Nestkreet
Nestleider (Gegevenstype: numeriek ? )
Hulpnestleider (Gegevenstype: numeriek ? )
'Nestleider' en 'Hulpnestleider' kies ik door middel van een keuzelijst in het formulier 'nesten' waar de voornaam en de familienaam van de kinderen tevoorschijn komen (die informatie haal ik dus uit de eerste tabel).
Ik wil nu een rapport maken van de 4 nesten. Ongeveer zo:
NEST 1
Nestkreet: Slimme Jacala
Nestleider: Piet Pieters
Hulpnestleider: Jan Janssen
En dan daaronder de namen van de andere kinderen die in dat nest zitten.
Liefst vanal zou ik het bovenstaande dan 4x herhalen, zodat ik in 1 rapport een mooi overzicht heb van de 4 nesten.
Kan er me iemand een stapje verder helpen?
Alvast bedankt !!