ledendatabase maken in acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

koen24

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2014
hoi,

ik zo graag zelf een ledendatabase ontwerpen in acces voor vereniging, waar we de leden kunnen ingeven, de bestuursleden, de sponsers, de gekozen kledij,....
is er hier iemand die mij hierbij wat tips kan geven of me hierbij wat kan helpen???

alvast bedankt

koen

Wilfred de Feiter heeft twee boeken geschreven, een voor access 2010 en een voor access 2013.
Tussen deze twee boeken is niet veel verschil.
Maar in deze boeken wordt een hele database opgebouwd rond een soort kindervakantie spel.
Hiermee kun je zelf ideeen mee opdoen en een mooie database mee bouwen.
Heb er zelf veel plezier van gehad.
Boeken zijn rond de €25,-
(access 2013 isbn:987-90-5940-606-3, van buuren media))
Perry

Of, volkomen gratis, de Access cursus in de Handleidingen sectie :). Leert je alles wat je moet weten om zelf een database op te stellen! Maar begin in ieder geval met het op papier zetten wat je echt wilt hebben. En dan bedoel ik dat letterlijk, dus met zinnen als:
"De database moet gebruikt kunnen worden om leden op te slaan en te muteren. De leden moeten verschillende soorten abonnementen kunnen afnemen met verschillende tarieven, gezinsleden moeten een familieabonnement kunnen hebben en de beheerders moeten een maand voor het verstrijken van een abonnement automatisch een mail krijgen ter informatie."
Kortom: omschrijf zo gedetailleerd mogelijk wát je wilt kunnen doen, en wat er uit moet kunnen rollen. Zijn er verschillende personen die d database gaan gebruiken, met verschillende rechten? Beschrijf dat zodat je dat kunt opnemen in je functioneel ontwerp.

Kortom: voordat je je gaat inlezen in dikke boeken, kun je veel beter eerst je Functiebeschrijving maken. En daarna het Functioneel ontwerp. Uiteraard kun je die stappen hier delen, want we zijn uiteraard graag bereid om met je mee te denken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan