• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ledenlijst en vereniging

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpgmaas

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Berichten
30
Hallo allemaal.
Ik heb wel de basis van Excel maar dit gaat mij te ver.
Ik heb een leden lijst per vakantiewoning nu vullen wij dat handmatig in op 3 lijsten.
Eigenlijk wil ik een standaard lijst hebben met alle woningen en leden, en als ik daar een naam invul of weg haal dat deze ook er bij komen op de vereniging lijst.
We hebben meerdere verenigingen en men kan van meerder lid zijn, door middel van een kruisje of datum wil ik dan dat automatisch de naam op de vereniging lijst komt bij de juiste vereniging, men kan lid zijn van meerdere verenigingen.
Dit moet dan ook nog eens op de administratie lijst.
Ik hoop dat jullie mij een eindje op weg kunnen helpen

JP
 

Bijlagen

Als je het dan toch nog allemaal moet leren en uitproberen, begin dan maar eens om alles in één bestand te zetten ipv 3 bestanden. Dat is voor niks nodig en maakt het enkel ingewikkelder, zeker om te beginnen.

Cobbe
 
Als je het dan toch nog allemaal moet leren en uitproberen, begin dan maar eens om alles in één bestand te zetten ipv 3 bestanden. Dat is voor niks nodig en maakt het enkel ingewikkelder, zeker om te beginnen.

Cobbe

Ok, maar dit is maar een voorbeeld in het echt heb ik 23 woningen (23 lijsten) en 50 verenigingen (dus 50 lijsten) en 150 bewoners, dit zijn bestaande lijsten en ik ben daar maar net en voor het eerst dat er iemand naar kijkt, ze werken hier namelijk zonder db en alles staat los in excel docs.
Het enige wat ik voor hun wil doen is het wat makkelijker maken, omdat als er nu een nieuwe bewoner komt ze dit in 10 lijsten in moeten vullen.
 
Daarom juist dat het zoveel makkelijker werkt als alles in één bestand staat.
Je hebt toch maar 73 sheets(bladen) nodig als je voor elk huis en elke vereniging een blad neemt.
Copiëer die oude bestanden samen in een nieuw bestand en dan kun je de linken leggen tussen de verschillende pers - verenig- en huisjes.

Cobbe
 
Daarom juist dat het zoveel makkelijker werkt als alles in één bestand staat.
Je hebt toch maar 73 sheets(bladen) nodig als je voor elk huis en elke vereniging een blad neemt.
Copiëer die oude bestanden samen in een nieuw bestand en dan kun je de linken leggen tussen de verschillende pers - verenig- en huisjes.

Cobbe

Heb ik allemaal gedaan alleen nu zit ik met de formule =ALS(weesp="lid";Oost1;""), nu wil ik eigenlijk dat de naam in de lege cel komt te staan en niet zoals nu komt de naam in de zelfde cel als van het eerste blad.

Thanks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan