Ledensysteem bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenotje

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Berichten
62
Hoi,

ik een ben newbie wat php betreft, ik heb het maar voor een ding nodig, dat is dan ook mijn vraag:
Hoe kan ik in PHP (en MySQL) een ledensysteem bouwen waar leden zelf hun persoonlijke pagina hebben en waar alles redelijk automatisch gaat??
(het moet wel een beetje veilig zijn...)
Lijkt me mogelijk, zo zitten proffesionele sites toch ook in elkaar (deze toch ook?).

Is er iemand die mij kan helpen??
Alvast bedankt...

Jeroen
 
Als eerste moeten leden zich aan kunnen melden. Maak dus een tabel voor de gegevens van de leden. Via een aanmeldform voeg je de gegevens in de database. Geef ieder lid een eigen ID-nummer.

Ten tweede het inloggen. Een form waarbij ze hun gebruikersnaam/password in moeten voeren. Je controlereert in de tabel of er een rij is waar deze gegevens in bestaan. Zo ja, stuur je ze naar de persoonlijke pagina (+ cookie of sessie geven), anders geef je de melding dat de gegevens niet kloppen.

Ten derde de persoonlijke pagina. Je controleert of er een cookie of sessie bestaat, zo ja, mogen ze verder, zo nee, foutmelding weergeven. Verder kun je alles regelen met de waarde van de cookie of sessie.

Dit is in het kort een beetje de opbouw van een ledensysteem. Nu alleen de scripting nog...

Als dit je veels te moeilijk lijkt, kun je natuurlijk altijd nog naar een ledensysteem zoeken op http://www.phpfreakz.nl, maar daar heb je natuurlijk zelf minder controle over, omdat je zelf het script niet gemaakt hebt.
 
MySql tabellen

Vraag:
Hoe maak ik ze aan, dan moet ik dit invoeren:

CREATE TABLE leden (
id INT (11) not null AUTO_INCREMENT,
username VARCHAR (50) not null ,
password VARCHAR (50) not null ,
PRIMARY KEY (id)
)

maar hoe?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan