Ledgersmb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenske123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
1.260
Hallo


Ik was voor mijn zoon op zoek naar en boekhoudprogramma en kwam hier uit

https://ledgersmb.org/

(Het proberen waard)

Ik dacht dat het voornamelijk uit php en html zou bestaan maar kom er niet verder mee.

Ook over de installatie kom ik niet verder.

Iemand een idee , of gaat het uiteindelijk om een programma onder Windows?
 
Google Vertalen

Can I use LedgerSMB on MS Windows?
Submitted by ehu on Sun, 12/27/2015 - 07:52

The answer to this question depends on what using means to you.

As a user of the web application, yes, there should be absolutely no problem using a recent (as in: no more than 2 or 3 years old) web browser in order to take advantage of all the features available.

Download
 
@Senso: Een tip om het overzichtelijk/beter leesbaar te houden, gebruik aub de quote voor dit soort zaken wat echt een gequote tekst is, dan is het duidelijk(er) wat je zelf aan toevoegt.
En zet de bron van die tekst erbij, het zal wel van die website afkomen die de TS noemt, maar dat hoeft natuurlijk niet.
 
Kom niet verder
Kan geen installatie bestand of zoiets vinden
Voor installatie op webserver en aan te roepen in browser.
 
Ik heb niet echt de indruk dat deze topic serieus bedoeld is, maar meer als reclame. In post 1 staat "het proberen waard"! Vervolgens kan iedereen op de website lezen hoe en wat. De pagina van de link van Aar staat ook in mijn post. Blijkbaar begrijpt TS er niets van en dan kun je het programma beter niet gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Ik was voor mijn zoon op zoek naar en boekhoudprogramma en kwam hier uit
Ik vind dit een relevante vraag, maar ik zou zelf dat niet snel doen voor programma's waar ik amper kijk op heb, maar das een keuze van de TS om daar mee te dealen.
 
Ik heb niet echt de indruk dat deze topic serieus bedoeld is, maar meer als reclame. In post 1 staat "het proberen waard"! Vervolgens kan iedereen op de website lezen hoe en wat. De pagina van de link van Aar staat ook in mijn post. Blijkbaar begrijpt TS er niets van en dan kun je het programma beter niet gebruiken.

Wat een onzin pas je naam eens aan wellicht maak jezelf reclame:)

En als ik het begreep dan hoef ik de vraag hier niet te stellen.
Tenminste wat installeren betreft want daar gaat het om.
 
Laatst bewerkt:
Jij roept maar wat en valt in herhaling. De website en de gegeven links/pagina's zijn volstrekt duidelijk. In post 1 geef je de indruk dat je weet waar het over gaat maar dat blijkt uit niets. "Kom niet verder, zal wel aan mij liggen" etc. Is dit dan geen mogelijke download?
 
Kom helaas niet verder zal wel aan mij liggen , in gedownload bestanden ook niks te bespeuren.
Echt wel, dit staat gewoon in de manual.

Installing LedgerSMBThe process of installing LedgerSMB is described in detail in the INSTALL file which comes with the distribution archive. In the process is:
1. Install the base software: Web Server (Apache), Database server (PostgreSQL) and Perl from your distribution and package manager or source. Read the INSTALL file for details
2. Installing Perl module dependencies from your distribution and package manager or CPAN. Read the INSTALL file for details
3. Give the web server access to the ledgersmb directory
4. Edit ./ledgersmb/ledgersmb.conf to be able to access the database and locate the relevant Post- greSQL contrib scripts
5. Initializingacompanydatabase;databasesetupandupgradescriptathttp://localhost/ledgersmb/setup.pl
6. Login with your name (database username), password (database user password), Company (databasename)
 
Die linken heb ik uiteraard

Bestanden heb ik ook gedownload


Maar kan ik niks in ontdekken hoe nu verder.

Normaal gesproken is er een installatie, configuratie bestand enz.
Maar dat kan ik in bestanden nergens ontdekken in elk geval iets waar ik verder mee kom.
 
Het is een client/server applicatie met Linux/Unix op de server en een (moderne) browser op een willekeurig OS.

Heb je de installatie gedaan op en Linux-achtige?
 
Laatst bewerkt:
Perl werkt ook op Windows, vziw.
 
Jullie kunnen me meer van vragen met betrekking tot php.

Had ik bij dit programma ook verwacht maar blijkt dus anders te zijn.

Zegt me allemaal niet veel

Kan ik dus niet als ik het goed begrijp op webserver plaatsen en aanroepen net als bijvoorbeeld een php gastenboek.
 
Inderdaad, het is geen php ;)
 
Zou waarschijnlijk nog niet het ergste zijn.

Dus komt niet op webserver ....
 
Gaat het om boekhouding, facturatie, voorraad, urenregistratie of iets anders? Of een combi?
Is een gratis PC applicatie (bijv. papsoftware.nl) ook prima of moet het een online applicatie zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan