Ledje HardDisk blijft branden zonder activiteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarrezan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Goeiedag allemaal,

Ik heb een harddisksledje die heel zwak blijft branden, soms gloeit ie ook op. Dit alles gebeurt nadat ik windows xp heb opgestart en voor de rest geen acitiviteiten onderneem. Wanneer ik activiteiten onderneem doet ie gewoon. Ik heb zelf niet echt het idee dat mn systeem trager of iets dergelijks is. Volgens mij dient het ledje bij geen activiteit toch uit te gaan?? Wie weet wat dit kan zijn en wat je eraan kunt doen? of hoe kan je erachter komen waarom die zwak brand? Alvast bedankt

kort vraagje : brandt LED ( min of meer ) knipperend ? Of opgloeien ? Das even belangrijk om te weten .....

Hoi,

Het ledlampje blijft continue heel zwak branden en zo nu en dan dan gloeit ie op. Wanneer ik activiteiten onderneem dan begint ie te knipperen.

Laatst bewerkt:
laatste vraag : dat opgloeien, om de hoeveel sec doetiedat ongeveer ?

Hoi,

Dat opgloeien gaat ongeveer om de 2 a 3 sec en is van korte duur?

mogelijke oplossingen

Ik ga ervan uit dat er ook inderdaad geen activiteiten zijn in je PC ( geen indexeren of weet ik veel wat nog meer ). Het kan zijn dat je LED ook activiteiten weergeeft die niet rechtstreeks met je HD van doen hebben maar ook met activiteit on IDE channel. Dit KAN van doen hebben met de Auto Insert Notification : Bepaalde cd / dvd kan het veroorzaken, er wordt steeds gekeken of een cd of dvd aanwezig is : 'pollen'. Hier kunnen nogal wat nadelen spelen :o:confused:.

Om het op te lossen kan je hier even kijken : ( hopenlijk vindt de redactie dit even OK : zie de link )

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=310996

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=311127

Tot slot : soms kan het LEDJE zeer zacht blijven branden ook als er ECHT geen activiteit zou zijn : dat ligt aan de electronica rondom de LED, het is dan niet goed 'geconfigureerd', en de LED blijft steeds een kleine spanning zien.

Probeer even uit : ( alles uit van firewall en virus guard etc. etc. en uiteraard ; internet OFF ) :

deze computer - beheren - apparaatbeheer - Dvd-/cd-rom-stations - je cd / dvd unit bv TSSTcorp CD/DVD SH-S182D ..... UITSCHAKELEN .....

In principe zou dan na enige tijd, niet meteen ! ) je LED moeten 'stil 'vallen :). Zoja, kan je altijd nog in het register je Auto Insert Notifacation uitschakelen door ( hexadecimaal ) op nul te zetten in register .....

Gr. Leon25

Bedankt! Ik ga dat in het weekend allemaal even bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan