Ledjes op toetsenbord reageren niet in Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2004
Ik heb een heel raar probleem onder Windows NT 4.0 Workstation.
De ledjes (capslock, numlock en scroll lock) gaan niet meer aan of uit in Windows. De functies waar de toetsen voor staan werken echter wel. Het gaat om een ps/2 toetsenbord.
Wat we allemaal al gedaan hebben:

- ander toetsenbord
- in bios de waarde van numlock aan/uit aangepast
- andere toetsenbord drivers
- andere landinstellingen
- de waarde HKEY_USERS/.DEFAULT/Control Panel/Keyboard/InitialKeyboardIndicators op 2 gezet. Dat zorgt ervoor dat de numlock aan moet staan in Windows. Maar ook dan wil het lampje niet reageren.

Het probleem bestaat onder alle accounts. Voor de tijd (dus onder dos, in het bios enz) werken ze wel, alleen zodra je in Windows komt willen de lampjes niet meer aan of uit.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik vermoed dat het gewoon een instelling in het register is of een service dat gestart moet worden.

Een virus kan het niet zijn. Spyware lijkt me sterk, maar is een mogelijkheid. Ik moet het afwachten tot maandag, dan kan ik het controleren ;)

als je opstart met een win98 bootfloppy en je komt in het dos scherm (dus geen windows booten) heb je het probleem dan ook nog?

Geplaatst door Matel
Voor de tijd (dus onder dos, in het bios enz) werken ze wel, alleen zodra je in Windows komt willen de lampjes niet meer aan of uit.

Ze werken dan wel ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan