leds VT82C693A

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik ben bezig om van 'overgebleven spul' een PC'tje in elkaar te zetten. Ik heb een mederbord waarvan ik het merk niet kan ontdekken, met het typenummer VT82C693A. Het komt uit een oude Fujitsu machine.
Nou kan ik op het MB nergens de plek vinden waar de ledjes moeten worden aangesloten. ben ik nou gek, of zie ik iets over het hoofd?

VT82C693A is een northbridge van VIA

Als het een Fujitsu machine is zou het goed kunnen dat de aansluitingen er niet opzitten. Deze bordjes worden namelijk in speciale kasten van de fabrikant ingebouwd, en de lampjes en schakelaars in de kasten worden met een speciale stekker aangestuurd. Er zit vast wel ergens een poort op het moederbord die je niet herkent.

Voor compaq en Dell zijn verloopstekkertjes te koop. Misschien ook voor Fujitsu?

Ik weet niet of dit alles van toepassing is. Heb een fotootje?

Geplaatst door meelman
VT82C693A is een northbridge van VIA

Als het een Fujitsu machine is zou het goed kunnen dat de aansluitingen er niet opzitten. Deze bordjes worden namelijk in speciale kasten van de fabrikant ingebouwd, en de lampjes en schakelaars in de kasten worden met een speciale stekker aangestuurd. Er zit vast wel ergens een poort op het moederbord die je niet herkent.

Voor compaq en Dell zijn verloopstekkertjes te koop. Misschien ook voor Fujitsu?

Ik weet niet of dit alles van toepassing is. Heb een fotootje?

ik zal een fotootje maken....
Overigens komt het MB uit dezelfde kast als waar ik hem origineel in gekocht heb.

Geplaatst door gompie1304
Overigens komt het MB uit dezelfde kast als waar ik hem origineel in gekocht heb.
dat volg ik niet helemaal.

Als ik het goed begrijp heb je hem uit de fujitsu kast gehaald en daar ga je hem nu weer in doen?
Hoe zat hij dan eerst aangesloten?

ik heb eerst een ander MB gekocht en dit VIA MB eruit gehaald. Toen heb ik een nieuwe kast gekocht en nu moet ik het VIA MB dus weer terugplaatsten. Een mens moet wat te doen hebben nietwaar? Maar de oude kast was wat klein voor dat nieuwe MB met al die schijven etc...

nee, helaas geen foto. misschien is er iemand die met zo'n MB'tje erkt en effe wil kijken?

nee, helaas geen foto.
misschien kun je hem opslaan als 8-bits JPEG of hem wat verkleinen. Dan blijft hij wel onder de 100kb. Splits hem desnoods op in stukken.

ik probeer 't nog een keer....

Bijlagen

• via mb.jpg
    via mb.jpg
    13,6 KB · Weergaven: 31
het moet ergens op deze plek zitten

Maar om even op je vraag terug te komen, welke ledjes wil je aansluiten? Je bedoelt power en hdactivity led? Kun je de plek voor de power en resetknop wel vinden??

Bijlagen

• viamb2.jpg
    viamb2.jpg
    39,7 KB · Weergaven: 33
is het een Intel of een AMD?
Kijk eens wat er op de grote zwarte chip in de buurt van de processor staat (northbridge)

nee, dat is 't juist. helemaal niets kan ik vinden, ook de power niet. bedankt, ik kan nu niet bij de PC (d'r ligt iemand z'n zondgsroes uit te slapen), maar ik ga zo even kijken en laat het je horen.

Het is een Intel. En nogmaals, ik moet nog effe geduld hebben voor ik erbij kan. dan kijk ik ook even naar die grote zwarte chip in de buurt van de processor.

Nou, ik heb het moederbordje er maar even helemaal uitgehaald, maar ik kan niets vinden voor de ledjes. Ook niet op de plek die je aanwijst. Boven de batterij zit wel een of ander kastje/chipje, maar daar kan niets in. Ook niet aan de onderkant.
Op de chip bij de processor staat hetzelfde als op de andere chip: VIA, typenummer, en vervolgens nog meer nummers 9944cd Taiwan 14c427961.
Ik begrijp er niets van.......

Nou, ik heb het moederbordje er maar even helemaal uitgehaald, maar ik kan niets vinden voor de ledjes. Ook niet op de plek die je aanwijst. Boven de batterij zit wel een of ander kastje/chipje, maar daar kan niets in. Ook niet aan de onderkant.
Op de chip bij de processor staat hetzelfde als op de andere chip: VIA, typenummer, en vervolgens nog meer nummers 9944cd Taiwan 14c427961.
Ik begrijp er niets van.......
Ik heb het boekje al eerder doorgenomen. Daar staat het volgende in (onder tekening of foto): Connect the LED en switch leads to the panel header on the motherboard.
Kan je hier nog iets mee, of wordt het de vuilnisbak?

Ik heb het boekje al eerder doorgenomen. Daar staat het volgende in (onder tekening of foto): Connect the LED en switch leads to the panel header on the motherboard.
Kan je hier nog iets mee, of wordt het de vuilnisbak?
meestal staat er voor of achterin de handleiding een tekening waarop is aangegeven wat ze precies bedoelen.

misschien heb je een grotere/scherpere foto? Ik denk namelijk dat ik weet waarnaar ik moet zoeken: het ziet eruit als de aansluiting voor de usb-poorten voorin de kast van moderne pc's

Op de foto die ik heb teruggestuurd zijn er draden te zien die naar het mobo lopen. Wat zijn dit voor draden?

meelman, dank weer voor je berichten. Ik zal morgen proberen een scherpere en grtere foto te maken, bij daglicht. Ik heb een vrij oude digitale camera. De draden die naar het mobo lopen zijn de ledjes, ik heb de foto gemaakt toen hij nogin de kast zat. het kan ook voeding zijn, inmiddels ligt het allemaal weer anders.
Op je meegestuurde links kan ik niets vinden....

het kan ook voeding zijn, inmiddels ligt het allemaal weer anders.
de voeding is het niet, die aansluiting zit naast de ramsloten.

De draden die naar het mobo lopen zijn de ledjes, ik heb de foto gemaakt toen hij nogin de kast zat.
dus zoals ze op de foto zitten, zitten ze goed? Dan is het gewoon een kwestie van proberen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan