• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Leeftijd berekenen en rekening houden met schrikkeljaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

KWi31

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2017
Berichten
3
Hallo,

Zie bijgaand bestand.
In Kolom E en O moet ik de exacte leeftijd (uitgedrukt in een getal met 2 decimalen achter de komma) van de onderzoeker + cliënt berekenen op moment van onderzoek (kolom C).
Hierbij moet rekening gehouden worden met schrikkeljaren. Verschil in leeftijd / 365,25 is hierbij geen optie, aangezien dit geen daadwerkelijke benadering is.
Is er iemand die me hiermee kan helpen?

Met vriendelijke groet,
Bekijk bijlage Kopie van 30-11-2017 Data RTS DEFINITIEF KW.xlsx
 
kan deze oplossing dienen
 

Bijlagen

  • Kopie van Kopie van 30-11-2017 Data RTS DEFINITIEF KW.xlsx
    188,4 KB · Weergaven: 57
Dank voor je reactie, maar dit is niet helemaal wat ik zoek.
Het is van belang dat de leeftijd weergegeven wordt als getal (tot 2 decimalen achter de komma), daarbij dus niet in j/m/d.
 
zo te zien varieren je leeftijden van 24 tot 30 jaar, dus hebben ze normaal zo'n 6-7 schrikkeldagen meegemaakt.
Delen door 365.25 lijkt daarbij een heel goeie benadering, aangezien je toch maar een nauwkeurigheid van 2 cijfers na de komma wenst.
2 cijfers na de komma = nauwkeurig tot op iets minder dan 4 dagen, dus een schrikkeldagje meer of minder, dat zit hem in het 3e cijfer na de komma, dus ben je correct bezig.
Anders moet zelf eens aangeven met een paar voorbeelden wat je als eindresultaat wenst te bekomen.
 
Leeftijden variëren niet allemaal tussen 24 en 30. Dat geldt voor de testers alsmede de geteste personen.
Daarmee is die benadering niet volledig juist.

Hoe ik het dan wel, daar loop ik zelf ook op stuk.
Maar ik denk daarbij in basis aan het volgende:

Datum Testdag - Leeftijd Tester/Getest persoon op testdag = x dagen.
De uitkomst in jaar notatie (incl 2 decimalen) in 'x dagen' terugrekenen a.d.h.v. eerste schrikkeljaar 2016 (29 feb), eventueel 2e schrikkeljaar 2012 (29 feb) etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan