• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Leeftijd berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansen18

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2009
Berichten
57
Hallo,

Ik heb een bestand met geboortedatum. Hoe kan ik uitrekenen wie er in 2010 10 jaar was?

Groet.
 
???????????
Wat dacht je van kijken wie in 2000 geboren is!!

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hallo,

Ik heb een bestand met geboortedatum. Hoe kan ik uitrekenen wie er in 2010 10 jaar was?

Groet.

Niemand was 10 in het hele jaar 2010 :p
Iedereen wás negen, of werd elf in dat jaar.
Je zult je criterium dus moeten aanscherpen.
Waarschijnlijk bedoel je: hoe kan ik weergeven, wie er in 2010 tien is geworden.
 
Ik bedoel eigenlijk iets anders. Het is vandaag 29 juni. Hoe kan ik met een formule de leeftijd (op dit moment) van mensen berekenen als ik een rij met geboortedatum heb? Iets met systeemdatum?
 
jansen18,

Heb je in de help van Excel al gekeken bij Datumverschil?
 
Oftewel

Met deze formule zal het je gaan lukken
Code:
=DATUMVERSCHIL(A2;B2;"y")

Cel A2 en B2 aanpassen naar jouw wensen.

mvg Peter
 
Of tot op de dag:
Code:
=ALS(A2<>"";DATUMVERSCHIL(A2;NU();"y")&" jaar"&ALS(DATUMVERSCHIL(A2;NU();"ym")=0;"";", "&DATUMVERSCHIL(A2;NU();"ym")&ALS(DATUMVERSCHIL(A2;NU();"ym")=1;" maand ";" maanden "))&ALS(DATUMVERSCHIL(A2;NU();"md")=0;"";", "&DATUMVERSCHIL(A2;NU();"md")&ALS(DATUMVERSCHIL(A2;NU();"md")=1;" dag";" dagen"));"")
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan