leeftijden probleem!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

nemesis2212

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Ik ben bezig met een database op te zetten. ik wil 8 diersoorten in de database opslaan. elke groep dieren bevat een aantal en verschillen in leeftijden. Nu wil ik in een formulier 1 tekstvak hebben verdeeld in kleuter, puber en volwassen.

Wanneer er een dier toegevoegd word aan de database wil ik eigelijk dat wanneer de geboortedatum is ingevuld automatisch komt te staan of het om een kleuter puber of volwassen gaat. Dit moet opgeteld worden. Bijvoorbeeld een groep dieren bestaat uit 5 dieren waarvan 3 volwassen en 2 puber.

Hiernaast heb ik een formulier waar alle huidige groepen te zien zijn, in dit formulier zijn 3 tekstvakken geplaatst voor kleuter, puber en volwassen. Ik zou graag willen dat elk dier die in die groep zit, bijvoorbeeld groep 7, opgeteld word in een van deze 3 tekstvakken afhankelijk welke leeftijd hij heeft. b.v. groep 7 bevat 3 kleuters en 2 volwassen, in de 3 tekstvakken moet alleen maar een soort =count() functie komen denk ik die het kan lezen uit een andere tabel. Is dit mogelijk?

Daarnaast verschillen de leeftijd stadia van deze 8 diersoorten ook nog is.

Ik ben een leek in vba maar kan met de rest redelijk overweg

Heeft iemand een idee??, als je vragen hebt reageer ik asap

Alvast bedankt!!

NIels

Het kan denk ik prima, dus ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen. Maar wat is precies de vraag??? Het scheelt, als je een voorbeeldje post met wat testrecords, dan hoeven we dat niet zelf te maken/in te kloppen...

mijn vraag is:

hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat in het groepen overzicht de kleuters, puber of volwassenen word opgeteld en in een getal worden weergegeven afhankelijk van het aantal dieren die op dat moment in die groep zitten.

moet ik hier een nieuwe tabel voor aanmaken?

Ben d'r mee bezig... geduld ;)

Ik mis nog een onderverdeling in leeftijdsgroepen. Hoe moet ik dat zien?

er zijn 8 aapsoorten.

elke aapsoort heeft 3 catergorieen, kleuter puber en volwassen. Qua leeftijd op welk stadia ze zijn die jaartallen heb ik wel, alleen hoe is het mogelijk om via een alleen ingevulde geboorte datum een rond getal te krijgen bv leeftijd 5 jaar.

Wanneer je weet dat het dier zeg 5 jaar is, dan is hij puber en moet het veld puber in groep overzicht +1 krijgen. Dit wel in combinatie met het aapsoort.

kat is 1 jaar en puber
hond is 1 jaar en kleuter

zoiets

voorbeeld voor nu zou zijn:

kleuter 0-2
puber 2-4
volwassen 4 en hoger

Laatst bewerkt:
Wil je voor verschillende diersoorten verschillende categorieën willen kunnen maken? Want dan stel ik voor om aan de tabel Diersoorten twee kolommen toe te voegen met de leeftijdsindeling. Als alle soorten dezelfe categorie gebruiken, kun je daar een tabel voor maken.

Laatst bewerkt:
ja elk van de 8 diersoorten kunnen puber, kleuter of volwassen zijn

het enige waar het in verschild welk stadium ze hebben is de leeftijd.

ja elk van de 8 diersoorten kunnen puber, kleuter of volwassen zijn

het enige waar het in verschild welk stadium ze hebben is de leeftijd.

is het zo duidelijk?:)

Niet helemaal wat ik bedoel; je hebt nu een voorbeeld waarbij voor elke diersoort de Puber en Kleuterleeftijd gelijk is. Ik kan me voorstellen, dat je daar (een keer) onderscheid in gaat maken, omdat diersoort A bijvoorbeeld kleuter kan van van 0-3, en diersoort B van 0-5. En dan dus ook Puber van 4-8, en van 6-16 (om de mens er maar eens bij te halen...) En die verschillen wil je misschien wel apart registreren.

ja klopt elk diersoort moet eigelijk anders zijn dat is wat ik graag wil.

elk diersoort heeft een ander levenstadium op verschillende leeftijden.

en dan moeten de aantal kleuters, in een groep bij 5, weergegeven worden in 1 tekstveld

dus voordat dit gebeurd moet iets eerst kijken hoeveel dieren in de groep zitten, welk diersoort is het, dan de leeftijd checken en dan bij een van de 3 tekstvelden, kleuter, puber of volwassen een 1 tje plaatsen. Wanneer het 3 kleuters zijn en 2 volwassenen dan is het

tekst1: 3 kleuters
tekst 2: 0 pubers
tekst 3: 2 volwassen

Hopelijk kan je hier wat mee en hoor of zie graag een voorbeeld database als je dat kan :)

Is dit ongeveer wat je wilt kunnenn zien?

Bijlagen

• Leeftijd Apen.jpg
    Leeftijd Apen.jpg
    105,3 KB · Weergaven: 50
ja dat is handig idd in tabel. En dan moet het er zo uit komen te zien

Bijlagen

• uitleg kleuters etc.jpg
    uitleg kleuters etc.jpg
    97,9 KB · Weergaven: 46
Gaat wel lukken; nog even geduld...

Was lekker bezig... Volgens mij wil je dit!
De functies kunnen waarschijnlijk nog wel een beetje strakker, maar daar kijk ik nog wel naar, mocht dat nodig zijn!

Bijlagen

Hoi octafish,

heel erg bedankt voor je test bestand het is wel idd wat ik wil.

Het enige lastige is het implementeren in mijn database, lukt wel opzich maar hij laat nog niet het aantal kleuters, pubers etc zien.

Er staat bij "aanwijzen" als je het groep overzicht in ontwerpweergave zet, staat er in VB Catberekening, wat betekend dit?

Groeten NIels

De code <Bij Aanwijzen> is nodig om de berekening voor elke groep op elke pagina te kunnen maken. Als je naar een volgend record gaat, moet de berekening opnieuw worden uitgevoerd op de records in het subformulier.
Als je alles over wilt zetten naar je eigen db, dan moet je ook de code uit de module kopieëren, want daarin wordt de berekening gemaakt. Die procedure heet <Catberekening>, en die heb je dus nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan