• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Leeftijs in jaren, maanden en dag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Kentn er iemand in Excel een formule , als ik er bv een datum intyp en dan aan de hand van een andere datum kan zien hoeveel jaren, maanden en dagen daar tussen zitten
bv 1962 09 25 en 2011 06 10 hoeveel jaren , maanden en dagen er tussen zijn.
Groetjes
Lode

Verschil tussen A1 (geboortedatum)en B1 (huidige datum):
Code:
=ALS(EN(MAAND(B1)=MAAND(A1);DAG(B1)<DAG(A1));JAAR( B1)-JAAR(A1)-1&" jr ";ALS(MAAND(B1)-MAAND(A1)<0;JAAR(B1)-JAAR(A1)-1;JAAR(B1)-JAAR(A1))&" jr " )&ALS(EN(MAAND(B1)=MAAND(A1);DAG(B1)<DAG(A1)); MAAND(B1)-1-MAAND(A1)+12&" mnd ";ALS(DAG(B1)-DAG(A1)<0;(ALS(MAAND(B1)-MAAND(A1)<0;(MAAND(B1)-MAAND(A1)+12);MAAND(B1)-MAAND(A1)))-1;(ALS(MAAND(B1)-MAAND(A1)<0;(MAAND(B1)-MAAND(A1)+12);MAAND(B1)-MAAND(A1))))&" mnd ")&ALS(DAG(B1)<DAG(A1);((DATUMWAARDE(1&"/"&ALS(MAAND(A1)+1=13;1;MAAND(A1)+1)&"/"&ALS(MAAND(A1)+1=13;JAAR(A1)+1;JAAR(A1)))-(A1+1-DAG(A1)))+DAG(B1)-DAG(A1));DAG(B1)-DAG(A1))&" dgn"
Bekijk bijlage Leeftijd.xlsx

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
=DATUMVERSCHIL(A1;B1;"y") voor de jaren.
=DATUMVERSCHIL(A1;B1;"ym") voor de maanden.
=DATUMVERSCHIL(A1;B1;"md") voor de dagen.

Wel 'Analysis Toolpak' installeren bij 'Invoegtoepassingen'

De oplossing van Harry gekoppeld:
Code:
=ALS(A71<>"";DATUMVERSCHIL(A71;NU();"y") & " jaar, " & DATUMVERSCHIL(A71;NU();"ym")&" maanden en "&DATUMVERSCHIL(A71;NU();"md")&" dagen";"")

@rob
Das een iets kortere oplossing dan die ik had :)

Groeten Marcel

Ik heb alle drie de mogelijkheden gebruikt.
Dank voor jullie hulp
Groetjes
Lode

@Marcel, ik was ook inderdaad verbaasd over je oplossing. Overigens, ik heb deze formule ook wel eens aangevuld met twee als-en om enkel- en meervoud te krijgen bij maanden en dagen. Maar toen was ik weer eens in een punaisepoetsstemming.

TS is in ieder egval goed geholpen denk ik.
Hij kan zelf kiezen welke oplossing hij gaat gebruiken.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan