Leeg bureaublad, ook taakbeheer start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicky777

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2012
Berichten
2
De laptop van mijn dochter heeft een soortgelijk probleem dus ik was al een tijd aan het browsen voor een oplossing maar de meeste antwoorden hebben het over taak beheer starten, dat gaat helaas ook niet en starten vanaf de originele CD via het boot menu doet het even (windows is loading files, starting windows, taal keuze, installeren) tot dat het blijft hangen op Setup starten... en je de CD niet meer hoort draaien. Volledige format lijkt mij de enige oplossing maar ik weet niet hoe dat moet als niets werkt. Sorry ben hier nieuw een weet ook niet hoe ik een nieuwe topic moet starten.:confused: maar het komt goed in de buurt.
 
Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Ik heb je een eigen topic gegeven, succes verder op ons forum!
 
Ok, ik mis een beetje de context omdat dit onderwerp is afgesplitst, maar ik neem aan dat het gaat om een onwerkbare Windows & herinstallatie mislukt.

ZONIET: Onderstaand NIET UITVOEREN!

Start vanaf de Windows 7 DvD & kies in het Optie-menu voor Deze computer herstellen.
Aanmelden als (een) Beheerder.
Kies Opdrachtregel.

Hier komt het lastige deel, uitzoeken welke partitie te formatteren:

Typ:

dir <schijfletter>: /a:d

Begin met C:, & ga zo het alfabet af, meestal is X: de schijf waarop de Herstel Console draait, & van waaruit je dus de commando's typt.

Let op of je de mapnamen Windows (kan ook WINNT genaamd zijn) & Program Files in de lijst ziet staan.
Onthoudt, schrijf op, die <schijfletter>:.

Typ dan:

format <schijfletter>: /fs:ntfs /p:1 /x

Dit ontkoppelt, overschrijft 1 x met nullen, & formatteert de systeemschijf NTFS (http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc730730(v=ws.10).aspx).

Typ:

exit

Herstart.

Start op vanaf de DvD & voer Setup nogmaals uit. Kies voor de installatie partitie de schijf die je net geformatteerd hebt & waarschijnlijk al voor geselecteerd is (& ook weer gewoon de <schijfletter> C: toegewezen is).
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reactie en hulp, bovenstaande werkte ook niet daar na het opstarten via Windows CD alles na 30 sec. weer vastliep en niets meer mogelijk was.

Ik ben er wel uit gekomen en misschien dat iemand anders er later iets aan heeft dus hierbij de uitleg:

Via YouTube er achter gekomen hoe ik de harddisk uit de laptop kreeg
Harddisk via een brigde (harddisk via usb gekoppeld) aan mijn computer gehangen
Met verkenner geopend en in eerste instantie geprobeerd om explorer.exe te overschrijven met het bestandje uit mijn Windows system, dit kreeg ik niet voor elkaar, administrator gezeur.
Volgende ingeving was de virus scan er overheen te laten gaan, 4 problemen gevonden door Bullguard, trojans. Deze laten verwijderen.
Op hoop van zege harddisk weer teruggestopt in de laptop....alles werkt weer, virussen waren dus het probleem.

Als bovenstaande niet geholpen had dan had ik in ieder geval al een back up gemaakt van alle bestanden en was format ook geen probleem meer geweest, de "bridge" is dus mijn redding geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan