leeg bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
Berichten
2.973
Ik heb een leeg bureaublad, zonder enig ikoon of startbalk.
Ik kan alleen programma's openen ( zoals nu helpmij) via ctrl+alt+del = taakbeheer->nieuwe taak. Daar kan ik dan bv startmenu openen, maar systeemwerkset ( en dus systeemherstel) niet. Kladblok wel maar paint niet zodat ik ook geen plaatje kan laten zien dat ik krijg wanneer ik (her)start. Het is een foutmelding over logon.
Starten in safe mode maakt niks uit, het probleem blijft.
Alle veiligheidsproggen geven aan dat de pc schoon is en hijackthis is schoon als altijd.
Ik heb geen idee waar ik een oplossing kan vinden bv hoe ik toch een systeenherstel kan proberen.
Voordat ik besluit om winxp opnieuw ( of over) te installeren zoek ik graag naar andere oplossingen.
Wie helpt mee?

de foutmelding bij op- en herstarten luidt:
"In userinit logon application is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onxe excuses voor dit ongemak."
 
Laatst bewerkt:
Proobeer dit eens:

- CTRL+ALT+ Delete indrukken
- Taakbeheer
- Tabblad: Processen
- Explorer.exe afsluiten (indien die nog aan staat)

- Dan ga je naar het tabblad: toepassingen
- Daar doe je "nieuwe Taak" (of New Task.. als het engels is)
- Daar type je: explorer.exe
- en dan klik je op OK
 
Explorer.exe staat daar niet bij, maar na intikken in nieuwe taak......hoppa daar is mijn taakbalk weer. Wat was hier nu het probleem?
 
Explorer.exe regelt het grafische gedeelte van windows.

Bureablad / taakbalk .. etc.

Description:
explorer.exe is the Windows Program Manager or Windows Explorer. It manages the Windows Graphical Shell including the Start menu, taskbar, desktop, and File Manager. By removing this process the graphical interface for Windows will disappear.
 
Alsnog het plaatje.
Het idee was goed, killermenace, maar geldt helaas slechts voor de lopende sessie.
Na een herstart ben ik weer terug bij af, en is het probleem er opnieuw.

Ik snap de begeleidende tekst, maar waarom houdt winxp dat dan niet vast?
Raadsel...
 

Bijlagen

  • foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    26,7 KB · Weergaven: 46
Het is gelukt door een systeemherstel in veilige modus te doen.
Bedankt voor je adviezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan