leeg bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

hein1998

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2011
is er iemand die mij kan helpen ik start mijn mini laptop op en dan krijg ik een leeg bureaublad zonder pictogrammen en taakbalk wat is er mis

denk explorer.exe

beste hein1998,

lijkt er op dat explorer.exe het niet doet.
Kijk eens bij taakbeheer/processen:thumb:.
Staat explorer.exe ertussen of niet?

krijnf131

Code:
[LIST=1][*][Windowstoets+R][*]cmd[*]sfc /scannow

[/LIST]

Euhhmmm... Ok, zover, zo goed, dorado! ;)

Moet je er wel even bij vertellen dat sfc ten eerste uitgevoerd moet worden als (een) Administrator.
Ten tweede moet de originele installatie-media al in de CD/DvD-speler zitten (c.q. op de schijf aanwezig zijn indien van daaraf geinstalleerd, etc...) alvorens de opdracht sfc uit te voeren.
Om te scannen voor Windows start, & dus vrij staat, kan je ook sfc /scanonce inplaats van sfc /scannow gebruiken, & daarna afsluiten & herstarten.

Misschien alhoewel degelijk een iets te zware remedie, hein 1998, want je kan ook op een leeg (ok, jouw geval is dat elk) deel van je bureaublad een RechterMuisKlik geven, & dan Bureaublad pictogrammen klikken (AAN vinken).
Taakbalk kan je misschien ook terughalen door je cursor naar de onderste rand van je scherm te bewegen, even wachten, komt de Taakbalk dan omhoog, RMK, op het tabblad Taakbalk het hokje Taakbalk automatisch verbergen UIT vinken.
Dat hoeft niet per se aangemeld onder (een) Administrator want dat is een per gebruiker instelling. Overigens iets wat sfc ook niet zal verhelpen indien door de gebruiker ingesteld.

het is mini laptop en daar zit geen cd/dvd speler in dus vooraf geinstaleerde windows maar er zit wel een instalatie cd bij en wat voor uitwerking heeft sfc /scannow

Al geprobeerd de laptop geheel op nieuw op te laten starten? (dus niet vanuit de slaapstand)

Verder is systeemherstel naar een punt voor het probleem zich voordeed een optie
uitleg

Mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan