Earthfighter
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 sep 2012
Best mensen,
Ik heb een vraag over een dropdownmenu in mijn html formulier. Ik gebruik php incl. een odbc verbinding naar een mssql server.
Tot nu lukt bijna alles. Als ik mijn gegevens toon in een tabel worden alle gegevens weergegeven. Als ik dezelfde gegevens in een dropdownmenu wil tonen waar iemand een keuze uit kan maken dan gaat het fout. Ik zie een hele lange lijst zonder letters. Het lijkt of de gegevens in het wit geprint worden. Wat zie ik over het hoofd? Aan de css style ligt het volgensmij niet. Dat heb ik al geprobeerd.
Ik heb een vraag over een dropdownmenu in mijn html formulier. Ik gebruik php incl. een odbc verbinding naar een mssql server.
Tot nu lukt bijna alles. Als ik mijn gegevens toon in een tabel worden alle gegevens weergegeven. Als ik dezelfde gegevens in een dropdownmenu wil tonen waar iemand een keuze uit kan maken dan gaat het fout. Ik zie een hele lange lijst zonder letters. Het lijkt of de gegevens in het wit geprint worden. Wat zie ik over het hoofd? Aan de css style ligt het volgensmij niet. Dat heb ik al geprobeerd.
PHP:
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="view.css" media="all">
<title>Dropdownlist</title>
</head>
<body>
<?php
/*inloggegevens*/
$dsn = "MaxView";
$user = "FrancoisG";
$pass = "";
/*connectie maken met de mssql server*/
$conn = odbc_connect("$dsn","$user","$pass");
if ($conn <= 0) {
echo "Error in connection";
exit;
} else {
echo "<P>Succesfull<br/>\n";
}
?>
<form method="post" action="action.php">
<select class="element select large" id="element_19" name="projectcode_1">
<?php
$query =
'SELECT ProjectNumber, ProjectName, ProposalStatus
FROM TR_PM_ProjectBrief LEFT JOIN TR_PM_ProjectProposal ON TR_PM_ProjectBrief.TR_PM_Project_ID = TR_PM_ProjectProposal.LK_PM_Project_ID
WHERE proposalstatus ="proposalStatus"
ORDER BY proposalstatus ASC
';
$res = odbc_exec($conn, $query);
if ($res){
if (odbc_num_rows ($res) > 0) {
while ($data = odbc_fetch_row($res)) {
?>
<option value="<?php echo $data['ProjectNumber']; ?>"><?php echo $data['ProjectNumber']; ?></option>
<?php }
} else { echo 'No records found';}
} else {
echo odbc_error().' in query: '.$res;
}
odbc_free_result($res);
odbc_close($conn);
?>
</form>
</select>
</body>
</html>