Leeg IE scherm na klik op link in E-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tune38

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Als ik op een link klik in een mail dan opent eerst een blanco scherm in Internet Explorer 8 (XP SP3) en daarna pas de gewenste pagina in Fire Fox, mijn standaard browser.
Stel ik IE of Chrome in als standaard dan is er geen probleem.
Het probleem is ontstaan na het testen van een PC Cleaner ( ben even de naam kwijt) waarbij ik zo dom ben geweest om niet te checken of het verwijderen van de herstel bestanden was uitgeschakeld, wat dus niet zo was bleek achteraf.
Ik kan natuurlijk wel een systeem backup van anderhalf jaar oud terug zetten maar ik heb sinds de aanmaak daarvan zoveel op mijn PC veranderd dat het mij dagen kost om weer up to date te geraken.
Heeft er iemand een oplossing voor mij?

Misschien is het even handig om je cookie's en cache gegevens uit je internet explorer te verwijderen, dit kan door middel van volgende stappen: Extra > Browse geschiedenis wissen. Vervolgens zet je een vinkje voor cache leegmaken, cookie's verwijderen en browse geschiedenis verwijderen. Dit zal goed mogelijk een oplossing kunnen bieden.

Die opties had ik al uitgevoerd maar zonder succes helaas.
Toch bedankt voor de tip

aanvullende informatie: het probleem is er niet als FF op de achtergrond al actief is.

Het lijkt op een opstartprobleem van FF, die doet er bij het opstarten veel langer over dan normaal.
Ik ga eens in het register snuffelen.

Dit probleem is op te lossen door Internet Explorer te resetten
Combineer [windows+r]-> typ:inetcpl.cpl. -> tabblad Geavanceerd -> knop Opnieuw instellen. Na een herstart van Internet Explorer moet vervolgens e.e.a. gedaan worden. Activeer in ieder geval het phishing filter & ClearType en de startpagina opnieuw worden ingesteld.

Helaas, dit is ook niet de oplossing.
In het register stonden ook nog een paar verwijzingen naar een niet meer bestaande map (/...Fire Fox-3) maar het verwijderen daarvan leverde ook niets op.
Als ik via taakbeheer kijk naar het processor gebruik van de actieve programma's dan zie ik FF na een klik op een link wel in het scherm verschijnen maar wordt
pas actief als als IE is opgestart.
Toch bedankt voor de tip en wij zoeken verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan