Leeg subformulier altijd zichtbaar houden bij previewen/printen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vuurbok

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2010
Hoi mensen,

Daarnet heb ik dit forum doorgespit in de hoop dat er al iemand voor mij geweest was die een probleem had met het zichtbaar houden van subformulier zonder data bij het previewen en/of printen van een formulier. Helaas zonder resultaat. Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik zou graag een formulier met een "leeg" subformulier (dus dat het niet uitmaakt of er data wel of niet aanwezig is) willen uitprinten. Ik heb mijn formulier opgeslagen als report en van daaruit wil ik het uitprinten, maar het lukt me alsmaar niet om een subformulier dat leeg is ook mee te laten uitprinten. :(

Ik snap niet helemaal wat je wilt; ofwel je wilt een (leeg) (sub)formulier afdrukken, en stelt daar een vraag over, ofwel je wilt een (leeg) sub(rapport) afdrukken.
Bij een formulier is het simpel om een leeg subformulier te verbergen.

Code:
Private Sub Form_Current()
    With Me![[B][COLOR="#0000CD"]SubFormName[/COLOR][/B]].Form
        .Visible = (.RecordsetClone.RecordCount > 0)
    End With
End Sub

Of dat ook werkt bij afdrukken van een formulier weet ik overigens niet, maar die vraag is natuurlijk nauwelijks relevant, want niemand zou moeten overwegen om een formulier af te drukken ;)

Je kunt dit eens proberen op je rapport:
Code:
Private Sub Details_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
    With Me![[B][COLOR="#0000CD"]SubReportName[/COLOR][/B]].Report
        .Visible = (.RecordsetClone.RecordCount > 0)
    End With
End Sub

Hoi OctaFish,

Bedankt voor je reaktie en sorry dat ik onduidelijk was geweest. Ik heb je oplossing geprobeerd toe te passen in mijn database en helaas werken ze niet. Of doe ik misschien verkeerd? Ook heb ik de afgelopen dagen het internet goed afgestruind en overal kom ik ongeveer hetzelfde antwoord tegen dat het niet mogelijk is om de "lege" subreports zichtbaar te houden op zowel report (preview) als printpapier. Wel jammer. Want het is wel handig voor ons op het werk om de "lege" subreports zichtbaar te houden op een printpapier zodat wij de ontbrekende gegevens achteraf alsnog te kunnen invullen met een pen. Dat was dus de reden. :D

Wel heb ik er een oplossing op het internet kunnen vinden. Mocht er zo zijn dat als een subreport op dit moment geen gegevens heeft, dan moet die "lege" plek ingevuld worden door een kopie van die subreport die ongekoppeld is, via deze code:
Code:
Private Sub Form_Current()
    If Me.fsub_SubReportName.Report.HasData Then
        Me.fsub_SubReportName_Blanco.Visible = False
    End If
End Sub

Deze oplossing werkt goed en kan ik alsnog die "lege" subreports (kopieën althans) op een printpapier zetten. :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan