leeghalen computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

smakman

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2004
Berichten
84
Ik wil een computer met Windows 98 besturingsysteem leeghalen, zodat ik hem aan iemand anders kan geven.
Ik heb een opstartdiskette gemaakt, vervolgens ben ik naar de DOS prompt gegaan en heb daar ingetypt achter de C:/
format c:
ik kreeg inderdaad keurig de waarschuwing en heb vervolgens J ingetikt.
Er gebeurde vervolgens niets, er kwam alleen C:/windows te staan. Wat doe ik fout?
 
Opstarten met "opstartdiskette" keuze opstarten zonder cd-speler.
Als dit klaar is!typ A:
Dan roep hij je A:drive aan typ achter A:format C:

En dan moet het lukken.:thumb:
 
Ik neem aan dat ik dan gewoon moet opstarten terwijl het schijfje in de diskdrive zit? (misschien wel een hele domme vraag, maar die bestaan niet zeg je net zelf)
 
Geplaatst door smakman
Ik neem aan dat ik dan gewoon moet opstarten terwijl het schijfje in de diskdrive zit? (misschien wel een hele domme vraag, maar die bestaan niet zeg je net zelf)

Is geen domme vraag,maar inderdaad de schijf in de diksdrive en opstarten.

euhhhh...je weet zeker dat je een goede opstratdiskette hebt gemaakt,via software in het configuratie scherm
 
Ook dat is inderdaad geen domme vraag. Ja, inderdaad ik heb het via configuratiescherm, software, tabblad opstartdiskette maken, gedaan.
Ik ga morgen kijken of het me lukt.
 
Leesvoer in de bijlage.
Niet om je bang te maken, maar formatteren is niet voldoende.
Als je echt 100% zeker wilt zijn dat je data niet meer leesbaar is, dan zul je de harddisk meerdere keren moeten overschrijven.
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat het niet Y moet zijn in plaats van J?

Je kunt de patitie ook weggooien met fdisk. Als de nieuwe eigenaar niet zo handig is met computers is formatteren eigenlijk wel voldoende. Als het een iets geavanceerdere gebruiker is moet je inderdaad je harde schijf leegmaken met een tooltje, bijvoorbeeld killdiskfloppy.
 
Kan iemand me dan vertellen hoe ik de harde schijf écht leeg krijg, en waar ik een evt. tooltje kan halen?
 
Op deze pagina staat het programma killdiskfloppy, waarmee je een bootdiskette kunt maken.
 
Heb nu 2 floppie's, één opstartdiskette voor Windows 98 en een floppie met het bestand killdi~1.exe.
Als ik dit comando geef doet killdisk helemaal niets en vraagt de PC Afbreken, Opnieuw, Annuleren.... Anyone?
 
Met dat programma killdiskfloppy maak je een bootdiskette. Zet dat programma gewoon op je desktop, stop een lege diskette in de pc en start het programma. Dan wordt de bootdiskette gemaakt. En met die bootdiskette kan je opstarten en je pc leeghalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan