Leegmaken en opnieuw installeren.

• Onderwerp starter Onderwerp starter A.J.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

A.J.

Meubilair
Lid geworden
12 jul 2004
Beste mede forummers,

een maat van me heeft ooit een Dell gekocht(moet hij weten).
Daar stond origineel een Engelse versie van XP Home op.
Hij heeft toen met een kennis lopen rommelen en er een Nederlandse corporate versie van XP Pro opgezet.
Dat is nooit echt goed gebeurd, heel langzamerhand slopen er foutjes in en een aantal maanden geleden dwong Microsoft hem een legale versie van XP Pro aan te schaffen.
Dat heeft hij gedaan en de CD er in gedaan, wat knoppen ingedrukt met het resultaat dat ik het idee krijg dat er nu meer dan 1 versie van XP op staat.
Dat loopt niet echt lekker kan ik jullie vertellen.
Nu heb ik aangeboden een helpende hand te bieden morgen, maar wil goed beslagen te ijs komen.
Ik wil dus met de Wizard bestanden overzetten gaan beginnen, alle Mobo, VGA en audio drivers bij elkaar zoeken en dan gaan leeghalen.
Hoe formateer ik die PC?
Krijgt hij geen gezeur met Microsoft ivm activering/registratie?
Alle andere tips zijn welkom.

Opstarten met de cd xp en de weg wijst vanzelf daarna activeren (geen probleem)

Wanneer je mijn vraag goed gelezen hebt, zul je ontdekken dat die vriend van mij die truc al eens heeft uitgehaald, met een desastreus resultaat.
Hij wil graag alles eraf en daarna alles weer opnieuw erop.

Ik wil dus met de Wizard bestanden overzetten gaan beginnen
Met die Wizard heb ik geen ervaring,maar waar wil je die bestanden dan laten?

Haal om de drivers op te slaan,Double Driver maar eens op.

http://boozet.xepher.net/dd/
Als je die registratie wilt ontlopen (gewoon legaal) dan kun je het bestand wpa.dbl uit de

C:\WINDOWS\system32\ map saven en later weer terugzetten.Als volgt,

1 Start Windows XP op.
2 Open de map Windows\system32
3 Hernoem wpa.dbl naar wpa.noact
4 kopieer het opgeslagen wpa.dbl-bestand naar de system32 map
5 Herstart het systeem

Als het niet werkt,kun je alsnog activeren.

Save de volgende data,Mijn Documenten,Mail,Adress Book en de Favorieten en die vindt je standaard hier.

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Mijn Documenten.

Standaard staan de mail (*.dbx),het Address Book (*.wab) en de Favorieten in respectievelijk

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Local Settings\Application Data\Identities\{..............}\Microsoft\Outlook Express

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Application Data\Microsoft\Address Book

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Favorieten

Maak van alles een kopie van de gehele map,dan kun je wat de Mail en het Adress Book betreft alles weer importeren.

Wat je verder aan zinvols kunt doen is de account\s die er zijn exporteren.

Extra > Accounts > E-mail > Exporteren de bestanden als *.iaf opslaan en later weer importeren.

Voor de zekerheid zou ik het Adress Book ook even als *.csv bestand exporteren en opslaan.Ik heb zelf wel eens problemen gehad met het *.wab bestan.Pak je zo aan.

1. Klik in het menu Bestand op Exporteren en klik op Adresboek.
2. Klik op Tekstbestand (met door komma's gescheiden waarden) en klik op Exporteren.
3. Klik op Bladeren.
4. Zoek een plaats om de kopie op te slaan.
5. Typ Reservekopie van adresboek in het vak Bestandsnaam en klik op Opslaan.
6. Klik op Volgende.
7. Schakel de selectievakjes in voor de velden die u wilt exporteren (vink alles aan)en klik op Voltooien.
8. Klik op OK en klik vervolgens op Sluiten.

Wat dat formatteren betreft,Dell heeft over het algemeen een z.g.n. "verborgen " partitie waar de recovery bestanden op staan,of leverd er een recovery cd bij.Kijk dus eerst eens goed,hoeveel "Windows" mappen je eigenlijk aantreft en vraag naar die recovery cd\bestanden.

Greetz

Laatst bewerkt:
Hij heeft van alles onderdelen de drivers, geen enkel probleem dus.
Hij heeft een volkomen legale CD met XP Pro liggen, ook geen probleem.
Het saven van belangrijke data is geen enkel probleem.
Hij wil de hele harde schijf leeg hebben en dan de goede zaken er weer op.
Hoe doe je dat laatste, dat is dus de vraag.

Laatst bewerkt:
Alle andere tips zijn welkom.
Hij heeft van alles onderdelen de drivers, geen enkel probleem dus.
alle Mobo, VGA en audio drivers bij elkaar zoeken
Waarom begin je hier dan over :confused:

Verder kun je tijdens de installatie,op enig moment ervoor kiezen de partitie te formatteren.Wellicht krijg je een melding tijdens de installatie,dat er al een besturing op staat,negeren en gewoon verder gaan met de installatie.

Laatst bewerkt:
1e boot in bios op cd-rom zetten ,opstarten met cd papartie c,d enz: verwijderen /daarna opnieuw aanmaken/formateren en de rest wiist vanzelf.

Laatst bewerkt:
Waarom begin je hier dan over :confused:

Verder kun je tijdens de installatie,op enig moment ervoor kiezen de partitie te formatteren.Wellicht krijg je een melding tijdens de installatie,dat er al een besturing op staat,negeren en gewoon verder gaan met de installatie.

Dat is allemaal extra info, om te laten weten dat ik niet geheel achterlijk ben.

Bedankt voor de hulp iig

Psies, daar gaat het om.
Maar tips zijn nog altijd welkom hoor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan