• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Leegmaken velden na veranderen datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

barbaros

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Goedemorgen,
Ik heb een redelijk simpel document gemaakt maar zou graag willen dat indien ik de datum verander naar een volgende dag, het totaal bedrag bij het start bedrag komt te staan en de rest van de velden leeggemaakt worden.
Aangezien ik er zelf niet uit kom, heb ik dit een soort van opgelost door tabs te kopiëren waar de totaal bedragen de volgende dag wel naar het start bedrag gaan.
(alleen de overige velden zijn dus wel nog ingevuld)
Kan iemand mij de juiste richting op duwen hoe dit simpeler kan?
Mvg,
Barbaros

Bijlagen

Heel erg bedankt voor jou bericht!

Dat is wat ik bedoel alleen ben ik even vergeten te melden dat als ik weer terug ga naar een eerdere datum, de gegevens die toen zijn ingevuld wil kunnen inzien omdat ik eigenlijk niet elke dag wil uitprinten want dat vind ik zonde van het papier.
Verder hebben wij geen Office op het werk maar kunnen we wel gebruik maken van OpenOffice.
Macro's waren niet bruikbaar voor een online Exel document, toch anders kan ik dat eventueel ook doen?
Mvg,
Barbaros

Code:
=INDIRECT("'"&TEXT(B8-1;"dddd dd-m")&"'!D31")

Probeer het eens met deze formule in cel D13

Text even vertalen naar het Nederlands.

In jou voorbeeld zie ik geen mogelijkheid om data te behouden en worden nu de telling van de lades eraf gehaald ipv opgeteld.
Ik denk dat ik de data maar bewaar door voor elke dag een tab te maken zoals in het document die ik had bijgevoegd.
Iedereen iig bedankt voor t meedenken.

de telling van de lades eraf gehaald ipv opgeteld.

In jouw voorbeeld bestandje worden de lades ook van de telling afgetrokken.

Ik denk dat we elkaar dan verkeerd begrijpen.
Mijn idee van jou vraag was om het eind bedrag van dag 1 automatisch als begin bedrag in het 2e tabblad te zetten.

Ah da's vreemd heb mijn voorbeeld bestand net geopend maar daar wordt het wel opgeteld.
Nu zie ik ook wat je bedoeld en zie de aanpassing in de formule en dit is prima.
Kan ik zelf dan gewoon een tab kopiëren tot eind dit jaar en blijft die formule gehandhaafd en is dit geschikt om te gebruiken voor Excel online want heb geen Excel op me werk?
Bedankt!

We zullen elkaar waarschijnlijk weer niet goed begrijpen

Code:
=SUM(D13-C15-C16-C17-C18)

Maar dit noem ik toch echt niet optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan