Leek is bezig met dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbierobbie

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2001
Berichten
34
Ik heb nu een welkomstpagina gemaakt in dreamweaver met oa een paar knoppen waarmee je naar andere paginas gaat op dezelfde site (paginas moet ik nog maken).
Nu wil ik dat de nieuwe paginas in de 1e pagina worden geopend, dat het logo, knoppen etc gewoon blijven staan. Dat alleen het middelste deel van de pagina wordt ververst.
Hoe doe ik dit in DW? Van HTML heb ik niet veel kaas gegeten...

Wat ik ook niet helemaal snap, als ik straks alles heb geupload (WS_FTP), hoe krijgt mijn pagina dan ineens een adres? Als ik op de welkomstpagina wil linken naar pagina 2 (laten we die even contact noemen) moet ik dan op de welkomstpagina linken naar www.mijnsite.nl/contact?

Ik hoop dat een van de experts de tijd even wil nemen om mij uit de brand te helpen. Alvast bedankt!!!
 
Geplaatst door robbierobbie

Wat ik ook niet helemaal snap, als ik straks alles heb geupload (WS_FTP), hoe krijgt mijn pagina dan ineens een adres?
Als je je 'hoofdpagina' index.html noemt, en deze upload in de 'hoofdmap' (root) van je host, zal deze standaard geopend worden bij het aanroepen van de url.

Geplaatst door robbierobbie

Als ik op de welkomstpagina wil linken naar pagina 2 (laten we die even contact noemen) moet ik dan op de welkomstpagina linken naar www.mijnsite.nl/contact?
Als je alle bestanden in dezelfde map op je server hebt staan link je naar de contactpagina d.m.v. linken naar 'contact.html'.

Wijnands
 
Frames

Klopt het dat ik in DW alleen kan kiezen uit standaard frames wat de opmaak betreft? (links, rechts, boven en beneden etc). Ik zou graag in het midden van de pagina een lange lijst zetten van 100 regels en dat er maar 10 staan en dat je naar beneden moet scrollen. Dat gaat toch ook mbv een frame? Hoe kan ik op een willekeure plaats een frame invoegen?
 
Als je maar op 1 plaats een 'frame' wilt hebben, zou ik gaan voor een iframe.
 
En hoe krijg ik een iframe in DW? Heb gezocht met de helpfunctie in DW maar dan heb ik maar 1 hit en daar kan ik niet zoveel mee...ben ik lastig of ben ik lastig

Als ik via google zoek krijg ik alleen tips in html...kan ik niet zo op een knop drukken in DW en dat er dan ´ineens´ en iframe staat?:eek:

Ben nu al zover dat ik een iframe heb, staat alleen helemaal linksboven ipv in het midden, ga even puzzelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben eruit!!! Heb toch maar even naar de htmlhokuspokus gekeken.

Allemaal bedankt!
 
In de td naar wens de volgende code plaatsen en aanpassen naar wens.

<td>
<iframe align="center" frameborder="0" width="666" height="133" src="voorbeeld.html"></iframe>
</td>

De site "voorbeeld.html" aanpassen naar een reeds op de server aanwezige site, zodat die site wordt weergegeven in het frame op je pagina. In principe heb je dan dus twee site's op één pagina...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan