Leek wil beter videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

plukje

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2011
Hallo mede computerenthousiasten,

Om eerlijk te zijn heb ik niet zo denderend veel verstand van computers:p, ik weet de basis beginselen. Nu is het zo dat ik me pc alweer een jaar of 3 heb en merk dat ik met de huidige prestaties niet de software (games) volledig bij kan houden.
Persoonlijk denk ik dat het door de videokaart komt en misschien het werkgeheugen.

Ik heb de volgende pc: HP Pavilion Elite m9452nl en dan nog helemaal standaard
Windows 7 ultimate 64-bit versie staat erop
Moederbord: Narra3/Nettle3 (zegt mij niet zo veel helaas):confused:
AMD Phenom(tm) 9650 Quad-Core Processor

- 4GB werkgeheugen en loont het de moeite om het uit te breiden naar de maximale 8GB geheugen?
Dit zijn de gegevens over de videokaart:
Geheugen video-adapter 768 MB gereserveerd geheugen.
Video-adapter, bus 1 PCI-Express 16x
Videokaartfuncties NVIDIA® GeForce™ 9600 GS met PureVideo® HD technologie
Grafische adapter DVI/VGA-poort, VGA-poort, HDMI-poort

Ik wil graag een beter presterende videokaart om nieuwe games beter te spelen en uiteraard moet deze kaart ook weer een hdmi aansluiting hebben. Het budget ligt rond de 100 euro.
- Dusss wat zijn jullie videokaart aanraders met een mooie prijs/kwaliteit verhouding?
Alvast bedankt en groetjes,:thumb:
Sander

Laatst bewerkt:
eerlijk gezegd is je videokaart nog niet heel erg slecht, maar hij kan inderdaad de nieuwere spellen niet meer aan.

Het is wel handig om je budget aan te geven en of je per se een nieuwe wilt of misschien ook tweedehands?

Nieuw zou ik voor een hd6870 gaan. Redelijk goedkoop (140-160 euro) en zeer goede prestaties. Draait alles op max.

Welkom op Helpmij...

Volgens de info van HP zou daar standaard een 300w voeding inzitten.Bedenk dus wel dat als je een andere (modernere)kaart wilt zetten,dat dan ook je voeding aan de beurt is.En volgens jezelf is die nog standaard.
Bron

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties, naar hoeveel Watt zouden jullie de voedig verhogen dan (met oog op andere upgrades in de toekomst)? 400W misschien? En het budget is natuurlijk op te hogen, als je Watt:P will dan moet je er ook wat voor over hebben!
En noudi, ik heb eventjes gekeken naar de hd6870 en het ziet er veel belovend uit! Maar er zijn wel veel verschillende hd6870 modellen te koop, kan je nog iets specefieker zijn? Denk je dat ik voor alleen die videokaart upgrade een zwaardere voeding moet aanschaffen?

Laatst bewerkt:
nojah ik zou gewoon kijken naar reviews over de verschillende soorten. En dan kijken naar de kloksnelheden al zal dat niet heel veel uitmaken. De meeste verschillen draaien om het overclocken (maar dat ga je waarschijnlijk toch niet doen) en de koeling. Of de koeling goed is of veel lawaai maakt. Als je een goede wilt zou ik voor de msi r6870 hawk gaan maar als je niet gaat overclocken is dit absoluut niet nodig.

Ga gewoon reviews lezen op google. Vaak zijn de goedkopere 6870's wel goed, behalve als je echt wil gaan overclocken etc.

Okej Frank, ik zal dan eens kijken voor een grotere voeding! Zal wel een ander model worden dan die jij linkte, want die heeft een koelventilator aan de boven kant en dat gaat niet lukken met mijn kast maar bedankt voor je reactie:).
En Noudi, ik ben al eens aan het overclocken geslagen en dat liep niet zo goed af puur om het feit dat ik geeen idee/gevoel heb met hoever ik kan gaan. Dus beter niet overclocken:$! maar heb je die 6870's ook met passieve koeling (ben niet zo'n fan van die ventilators die stof verzamelen op de kaart)? Ik vraag het nu wel maar ik ga er nu eventjes naar googelen dan vindt ik ze waarschijnlijk wel:p.

ik denk niet dat die passief gekoeld kunnen worden. Alleen als je er dan alsnog een fan bij doet die er lucht vanaf 1 cm afstand tegenaan blaast, en dan heb je dus alsnog een fan. Bij de nieuwere (gaming) kaarten kun je gewoon niet passief koelen.

Niet doen...dat is geen gamerskaart.Daar ga je zelfs op achteruit met hetgeen wat je had.
mocht budget het toelaten dan voor die 6870 og 6970 gaan.

kort gezegd, daar ga je de nieuwe spellen al helemaal niet mee kunnen spelen volgens mij. Dit zijn media center of htpc kaarten, niet om mee te gamen, maar gewoon om films enzo af te kunnen spelen in HD

en hij heeft geen dx 11 wat toch wel een must is in deze tijd

Okejj, dus jullie zeggen gewoon voor de 6870 gaan en ongeacht welke je koopt hij is toch wel goed:)!? Dan hebben we dat duidelijk:D

Dat zou ik wel doen ja...Je hebt op zich helemaal niet zo'n verkeerd systeem.Je wilt wat games spelen dus zal je een redelijk tot goed kaartje moeten zetten.Een 210 is dan geen optie.Evenmin als een passief gekoelde kaart.
Nadeel in jou geval van het zetten van een betere kaart is dus ook aanpassing van je voeding.Of je zou wederom een 9600 moeten zetten(second hand)Maar ja..dat is geen upgrade:d

als je er zeker van wilt zijn dat welke je koopt goed is post hier een linkje voordat je hem echt koopt.

maar in principe heb ik nog geen variant kunnen zien die niet goed is. Maar google altijd even op reviews over de kaart in kwestie. Als er veel negatief is zou ik voor een andere gaan.

:thumb:

Ik heb nog even gekeken of deze( 11179-00-40R)ergens nog goedkoper was maar....

goede keuze, deze wou ik eerst ook halen maar omdat ik wel wil gaan overclocken ga ik waarschijnlijk voor de msi r6870 hawk

Slecht nieuws! Die 11179-00-40R gaat niet passen :( mijn kleine wifi kaart zit daarboven en deze is dan te dik omdat hij 2 van die gates in beslag neemt! Heel jammer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan