Ik gebruik Calibri (Lettergrootte 9). Deze doet hetzelfde. Ik heb overigens al met meerdere lettertypes gespeeld, maar niet allen vind ik even netjes. Dus dan zit ik vast aan een voorloopspatie.
Ik heb het moment van voorloopspatie verplaatst. Op het werkblad: Opzet is deze nu meteen zonder voorloopspatie. Hierna neem ik deze waarde enkel weer met een voorloopspatie over op het formulier alwaar ik de artikelen invoer. Enkel zodra ik het formulier met de klantgegevens opsla en wegschrijf in het werkblad, dan zie ik de voorloopspaties alleen nog bij de klantgegevens en niet meer bij het bestelnummer. Toch wil ik deze ook graag wegwerken en ik weet bijna zeker dat dit wel mogelijk is om dat met een simpele code te doen. Anders blijf ik dimmen.
Let op alle labels dienen een spatie aan de voorzijde te hebben. Deze krijgen zij al, maar zodra ik de cellen in het werkblad Opzet laat vullen dan komen daar ook de spaties in. Dit is ook niet de bedoeling. Al is het minder storend daar met deze gegevens geen bestanden worden opgeslagen. Toch zou ik hier wel een oplossing voor willen hebben. Wel dienen de voorloopspaties weer in een ander userform terug te komen. Hier heb ik dan al een simpel en veelvuldig gebruikte oplossing voor: LabelXX = " " & Range("B4").
Ik zit er aan te denken om onderstaande code aan te passen, maar tegelijk heb ik daar weer mijn twijfels over en word ik door alle informatie afgeleid. Ook dit zou naar mijn idee via DIM kunnen gaan.
De volledige code voor userform: Frm_Invoer_Gegevens is als volgt:
Ik heb het moment van voorloopspatie verplaatst. Op het werkblad: Opzet is deze nu meteen zonder voorloopspatie. Hierna neem ik deze waarde enkel weer met een voorloopspatie over op het formulier alwaar ik de artikelen invoer. Enkel zodra ik het formulier met de klantgegevens opsla en wegschrijf in het werkblad, dan zie ik de voorloopspaties alleen nog bij de klantgegevens en niet meer bij het bestelnummer. Toch wil ik deze ook graag wegwerken en ik weet bijna zeker dat dit wel mogelijk is om dat met een simpele code te doen. Anders blijf ik dimmen.
Let op alle labels dienen een spatie aan de voorzijde te hebben. Deze krijgen zij al, maar zodra ik de cellen in het werkblad Opzet laat vullen dan komen daar ook de spaties in. Dit is ook niet de bedoeling. Al is het minder storend daar met deze gegevens geen bestanden worden opgeslagen. Toch zou ik hier wel een oplossing voor willen hebben. Wel dienen de voorloopspaties weer in een ander userform terug te komen. Hier heb ik dan al een simpel en veelvuldig gebruikte oplossing voor: LabelXX = " " & Range("B4").
Ik zit er aan te denken om onderstaande code aan te passen, maar tegelijk heb ik daar weer mijn twijfels over en word ik door alle informatie afgeleid. Ook dit zou naar mijn idee via DIM kunnen gaan.
Code:
For Each ctl In Me.Controls
If TypeName(ctl) = "Label" And Right(ctl.Name, 13) = "_Laatste_Show" Then ctl.Caption = vbNullString
Next
De volledige code voor userform: Frm_Invoer_Gegevens is als volgt:
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
Select Case Sheets("Besteloverzicht").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)
Case Is = "0"
Label14 = " M" & Year(Date) & " - " & Format(("1"), "0000")
Case Is > vbNullString
Dim sq
sq = Split(Sheets("Besteloverzicht").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp), " - ")
Label14 = " " & sq(0) & " - " & Format(sq(1) + 1, "0000")
End Select
ComboBox1.RowSource = "Bedrijfsnaam"
ComboBox1.SetFocus
End Sub
Private Sub ComboBox1_Change()
On Error Resume Next
Label4 = " " & Application.WorksheetFunction.VLookup(ComboBox1, Sheets("Debiteuren").Range("A4:U9000"), 2, False)
Label6 = " " & Application.WorksheetFunction.VLookup(ComboBox1, Sheets("Debiteuren").Range("A4:U9000"), 3, False)
Label8 = " " & Application.WorksheetFunction.VLookup(ComboBox1, Sheets("Debiteuren").Range("A4:U9000"), 4, False)
Label12 = " " & Application.WorksheetFunction.VLookup(ComboBox1, Sheets("Debiteuren").Range("A4:U9000"), 11, False)
Label10 = " " & Application.WorksheetFunction.VLookup(ComboBox1, Sheets("Debiteuren").Range("A4:U9000"), 8, False)
TextBox1.SetFocus
End Sub
Private Sub Cb_Invoer_Artikelen_Click()
'Knop Invoeren gegevens op werkblad Opzet
Dim NBO As String 'NBO is Nummer Besteloverzicht
Dim TrimString As String
NBO = Label14
TrimString = LTrim(NBO)
With Sheets("Opzet")
.Unprotect "1235"
Range("B3") = LTrim(NBO) 'Nummer besteloverzicht (DIM NBO)
Range("B5") = Date 'Datum (dd-mm-jjjj)
Range("B6") = Format(Time, "hh:mm") & " UUR" 'Tijd (hh:mm:ss)
Range("C10") = " " & ComboBox1 'Bedrijfsnaam
Range("C11") = Label4 'straat
Range("C12") = Label6 'postcode
Range("C13") = Label8 'plaats
Range("C14") = Label12 'Telefoonnummer
Range("C15") = Label10 'Klantnummer
Range("C17") = " " & TextBox1 'Referentie
.Protect "1235"
End With
Unload Me
Frm_Invoer_Artikelen.Show
End Sub
Private Sub Cb_Annuleren_Click()
'Knop
Unload Me
End Sub
Private Sub InvullingKlant()
End Sub
Private Sub UserForm_QueryClose(Cancel As Integer, CloseMode As Integer)
If CloseMode = 0 Then Cancel = True
End Sub
Laatst bewerkt: