Leesbare tekst in EXE

Status
Niet open voor verdere reacties.

HunterP

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
Hallo,

Bij het bekijken van een executable via een viewer zijn nogal wat leesbare teksten zichtbaar waar ik eerlijk gezegd niet op zit te wachten. Niet iedereen hoeft 'onder de motorkap' te kunnen kijken.

Is dit op enigerlei wijze te voorkomen??

Peter.

De enige leesbare teksten die ik in een executable tegen kom zijn hardcoded strings. Dus het lijkt me dat de enige mogelijkheid om dit te voorkomen is geen gebruik te maken van hardcoded strings.
Al vraag ik me af waarom je je hier zorgen over maakt. Vrijwel niemand zal een executable gaan bekijken met een viewer en de hardcoded teksten zijn toch wel te zien als iemand het programma draait.

Al vraag ik me af waarom je je hier zorgen over maakt. Vrijwel niemand zal een executable gaan bekijken met een viewer en de hardcoded teksten zijn toch wel te zien als iemand het programma draait.

Ik stel de vraag uiteraard niet voor niets :)

De eerste reaktie mbt bepaalde strings is al binnen en zoals ik al zei zit ik daar niet op te wachten. En nee, die strings zijn NIET zichtbaar in het programma zelf. Beetje ingewikkeld om uit te leggen, maar bepaalde zaken "kunnen" zichtbaar worden met behulp van bepaalde switches. Iets wat ik niet van de daken wil schreeuwen zegmaar.

Vroeger gebruikte ik weleens van die compressor-achtige programmaatjes, maar ik had gehoopt dat iemand wellicht een ander/beter idee had.

Peter.

Je zou die strings kunnen encrypten en dan bij de initialisatie van je programma ze decrypten?

Je zou inderdaad het eea kunnen encrypten. Alleen geld wel dat hoe sterk je je string ook encrypt, iemand die echt kwaat wil doen is toch wel in staat de strings zelf de decrypten door je programma te disassembleren.

kun je het niet met een dll oplossen ofzo? ik zou niet weten heb geen kennis van dlls maar mis is het toch een idee.

kun je het niet met een dll oplossen ofzo? ik zou niet weten heb geen kennis van dlls maar mis is het toch een idee.

Die DLL kun je dan ook weer openen.

OT: een redelijk simpele manier om deze data voor de meeste mensen te verbergen is door je executable door een packer te halen. UPX bijvoorbeeld(http://upx.sourceforge.net/).

edit: dit gaf je zelf ook al aan, maar toch wil je het liever op een andere manier ? Het maakt niet uit op welke manier je het doet, met een debugger kom je er anders toch wel bij uit. (en daarbij is zo'n packer gebruiken best makkelijk... 10-20 seconden ofzo)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan