Leesbevestiging verwijderen, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herman1000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
2
ik heb het volgende probleem, misschien kan iemand mij helpen:

enige tijd geleden ontving ik een bericht met een leesbevestiging. Dit bericht kwam via een site waar wel vanaf verzonden kan worden maar waar geen berichten naar toe verzonden kunnen worden. Per vergissing stuurde ik de leesbevestiging toch naar die site. Outlook was niet in staat verbinding te maken en sinds die tijd wil outlook dat bericht verzenden, iedere keer komt die foutmelding. Dat bericht zit ergens in outlook (niet in de outbox, want dan had ik het wel verwijderd). Weet iemand hoe ik die leesbevestiging kan verwijderen?
Ik gebruik Outlook 2003.

Met dank, H.Goddijn
 
Herman,

Eerste wat je moet doen is (veiligheidshalve) een backup maken van je outlook.pst bestand (hierbij moet Outlook natuurlijk volledig afgesloten zijn).

Daarna (nog steeds met Outlook afgesloten) kun je de instructies gaan proberen in deze link.

Hierbij moet je (in afwijking van de instructie, die (eigenlijk) uitgaat van een MS Exchange server) in stap 2 rechtsklikken op de Persoonlijke Map die je gebruikt in je Outlook profiel (dus die met True in kolom Default Store) en kiezen voor Open store.

Zie als voorbeeld mijn eigen Outlook 2003 in de bijlage zoals ik stap 2 zou doen (ik gebruik 2 stores (.pst bestanden)).

Hopelijk werkt het voor je. Ik heb het zelf niet kunnen testen, wel gedeeltelijk kunnen naspelen, vandaar dat je zeker eerst een backup moet maken van je .PST-bestand.

[Natuurlijk is het wel grote waanzin dat een maildienst waar je niet naar terug kunt mailen je een leesbevestiging vraagt(!)]

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • mfcmapi_leesbevestiging.JPG
    mfcmapi_leesbevestiging.JPG
    43,3 KB · Weergaven: 74
Laatst bewerkt:
rikietje en Tijs,

ik heb het probleem opgelost door het smtp adres van het niet werkende account te vervangen door het smtp adres van een wel werkend account, zoals in de link aangegeven.

Natuurlijk is zoiets waanzin, maar de meeste waanzin valt niet te begrijpen.

Overigens kon ik het bijgevoegde jpg bestand bij het bericht van Tijs niet openen omdat Helpforum blijft volhouden dat ik niet ingelogd ben.

Bedankt voor de hulp,
Herman
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat het je geholpen heeft.

Graag je vraag nog op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan