Leesbevestining outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

wampie

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2001
Beste mensen,

Volgende probleem wij hebben hier outlook 2002 hierin hebben wij aangegeven om een leesbevestiging te ontvangen zodra de ontvanger deze gelezen heeft.

Bij ontvangers met outlook express 6 werkt dit perfect en altijd.

Ontvangers met outlook 2000 krijgen in 80% van de gevallen niet de vraag te zien om een leesbevesting te sturen. Ik heb met deze mensen de instellingen in hun outlook doorgelopen en alles staat goed ingesteld. Wat mij als enigste opvalt in outlook 2000 is dat je niet kan kiezen om te vragen om de melding te versturen. Alleen de mogelijkheid voor altijd een bevestiging of nooit een bevestiging. Ook het veranderen van deze instelling heeft geen positief effect.

Ik heb meer het gevoel dat het een bug in outlook 2000 is weet iemand hier meer van.

Heb alle forums al nagekeken maar geen bevredigend antwoord gevonden.

Heeft iemand ideeen?

Alvast bedankt

begrijp ik jouw vraag nu verkeerd of ?

(zie screendump uit mijn Outlook 2000)

Bijlagen

• vragen.jpg
    vragen.jpg
    45,5 KB · Weergaven: 40
leesbevestigingsprobleem

Dit is een scherm afdruk van "mijn" Outlook 2000
Helaas heb ik ook maar 2 opties.
Pasja, welke versie heb je?
Ik heb: Ms Outlook 2000 SR-(9.0.0.3821)

vrgr. Maaike

Bijlagen

• outlook2k.jpg
    outlook2k.jpg
    47,9 KB · Weergaven: 36
mogelijk is je probleem opgelost als je een update download ?

(zie dumpje)

ps. ik heb mijn naam en licentienummer even "afgeschermd"

Bijlagen

• opgelost.jpg
    opgelost.jpg
    57,6 KB · Weergaven: 20
Dit is wel een lastige oplossing omdat je dan nooit weet of een klant het bericht gezien heeft. Wij kunnen niet de klanten opleggen dat zij allen moeten updaten.

Wampie,

Ik denk dat dat idd. JOUW probleem is (en een relevant gevolg van de huidige moderne communicatiemethodes) en niet dat van de klant. Overigens, als ik een mail krijg waarin gevraagd wordt om een leesbevestiging en ik meen geen noodzaak te zien om zo'n bevestiging te sturen, dan doe ik dat niet. Zekerheid of die klant het bericht gelezen heeft zal je dus nooit hebben..... ;) anders dan gewoon (ouderwets...) de telefoon pakken na een verzonden mail en even verifieren of de mail is aangekomen / gelezen :D

Laatst bewerkt:
Ik twijfel eraan of het ons probleem is alle mails die ik verstuur en die door klanten met outlook express gelezen worden gaan goed. Het probleem zit hem volgens mij in outlook 2000 deze laat maar in ongeveer 20% van de gevallen de vraag zien en de andere 80% verdwijnt in de bitjes hemel.

:D :D :D

Nee, ik bedoelde dat niet "letterlijk", ik bedoelde eigenlijk meer dat ALS een ondernemer kiest voor DEZE wijze van communiceren en hij is nieuwsgierig OF de klant zijn bericht heeft gelezen, dat dan vanzelfsprekend NIET het "probleem" van de klant is, maar het probleem van de ondernemer. Laatstgenoemde heeft er immers alle belang bij om te weten of z'n bericht is aangekomen ? ;) en als het belang aan de zijde van de klant ligt, dan gaat die klant wel een keer "piepen" als het bericht niet is aangekomen. Vind je het laatste niet klantvriendelijk ? Dan moet je als ondernemer denk ik kiezen voor een "veiliger" communicatiemiddel : de telefoon !

Laatst bewerkt:
Het is eigenlijk heel simpel..
Ze hadden helemaal niet die optie moeten inbouwen, als het niet compatible is met andere versies.
Want, zoals Pasja al zegt, wat voor zekerheid heb je nu als iemand wel of niet een leesbevestiging accepteert en retour laat gaan??
Maar goed dit soort vaagheden komen wel vaker voor in de brains van gates...

Machiel, ik denk niet dat je een oplossing hiervoor krijgt, anders dan gewoon een verouderde versie van Outlook (lees: heel office) te installeren.
Office 3.11 ofzo??

Beste pasja,

Het gaat ons erom om de transporten op deze manier kort te sluiten met de transporteur. Dit gebeurde eerst telefonisch maar als er dan iets misgaat geven ze niet thuis. De bedoeling is dat het mailtje in de verzonden items blijft staan tot de bevestiging binnen is. Als de besvestiging binnen is verplaatsen wij de mail en de bevestiging naar het mapje afgehandeld. Onze controle zit dus in de verzonden items reageerd de transporteur niet op tijd dan bellen wij erachteraan om af te stemmen of alles wel doorgekomen is. Deze werkwijze zal ons veel tijd besparen als de transporteur tenminste de leesbevestiging ziet. Er zullen er altijd een paar tussendoor glippen maar die kunnen we altijd nog bellen voor de bevestiging.

Klopt als een bus, ik begrijp het en ben het uiteraard met je eens.

ps.
De "macht" van onze Amerikaanse vriend "Billy Gaatjes" is inmiddels zodanig toegenomen, dat wij als gebruikers van zijn software langzamerhand in een "afhankelijke" positie worden gedwongen, maar hoe het ook zij :

niemand verplicht ons om gebruik te maken van communicatiemiddelen als deze. Wij kiezen er geheel vrijwillig voor, toch.................. ;) :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan