leesprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmeeuwse

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Hallo,
Vreemd probleem.
Heb sinds kort nieuwe computer met XP.

Back up's gebrand op mijn oude computer gemaakt [ 98 ] met Easy Cd creator, 5 CD's.

Brandproces beeindigd als leesbaar op alle CD Rom stations.

Nu kan ik 2 CD's ervan niet openen in XP, er staat zoiets van " beschadigde bestanden " .
Stop ik deze cd's nu weer in mijn oude computer : prima te openen.

Brander uit de oude computer in nieuwe geplaatst, geen verschil, niet te openen.

Alle CD's op de zelfde manier gebrand, zelfde merk CD's.

Easy CD creator kan niet geeinstalleerd worden op de nieuwe daar de DVD brander niet herkend wordt [ klopt ook na controle op de Roxio website ].

Voor ik de oude computer weer opnieuw ga aansluiten en nieuwe back up's ga maken is er misschien een mogelijkheid deze CD's te repareren ?

Wat te doen ?

Groeten,

Jaap.

En als je de speler waarin de cd,s wel herkent worden in je nieuwe computer zet is dat geen optie?

Heb ik gedaan, maakte dus niets uit.
Maar.... zat ik eens een beetje te spelen met het Nero programma dat bijgeleverd is met de nieuwe computer, zag ik ergens onder " tools " staan dat je ook een CD kunt controleren.
Dus CD erin en zie, wordt wel herkend, maar als een UDF bestand of zo.
Kwam mij bekend voor van Easy CD Creator die dat progje op een CD zette.
Even in Google gezocht op " udf reader " en kijk :

http://download.com.com/3302-2100-9497911.html

geinstalleerd , er staat bij alleen Windows 98 en NT , maar bij mij werkte het in XP ook uitstekend !!!

CD erin en slepen maar.

Groeten,

Jaap.

Ik weet niet welke versie je hebt, maar voor ecdc 5 kan je het proberen met de up-date 5.3.5.10-r, deze heeft bij mij geholpen.

Up-date

groetjes speedtouch

OK, bedankt voor de tip, ga het proberen, hoewel ik ook kan gaan wennen aan Nero, heb er goede berichten over gehoord.

Jaap.

De update deed het, alles werkt weer naar behoren.

Nog een vraagje [ ben nieuw in het DVD branden ]

Lees dus over + en - schijven ( branden )

Wat is nu het beste ?

Jaap.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan