Leesproblemen lege dvd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

otensip

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2005
Goedemorgen,

hier voor het eerst en meteen maar met een vraag. Ik heb een asus 1604 dvd brander die steeds moeilijker ging doen met writable dvd's. Hij herkent minder en minder de media en vanaf vanmorgen gaf hij niets meer terwijl er nog wat Disney films gebrand moeten worden voor mijn zoontje.

Iemand een idee?? Hardwarematig? Softwarematig? Ik heb nog niet de dvd's in een andere brander gelegd maar de andere 20 van de spinnel deden het wel.

Alvast bedankt voor de hulp!!

:thumb:

welkom bij helpmij.

Ik lees spindel, andere 20 dvd dus dat ding word nogal gebruikt.
Hoe oud is de brander en hoeveel dvd heb je er al mee gebrand.

Nou, geen duizenden, meer tussen 50 en 100 inmiddels denk ik. Ik heb hem net een jaar/anderhalf jaar.

Brand er geen duizenden, alleen re-writable films in een pool van 5 en van spindel de Disney voor de kleine en neefje.

Is dit heel veel?

Je hooort hem ook wel even starten maar ook elke keer stoppen, beetje raar geluidje.

Ik denk misschien een aansluiting of zoiets?

starten - stoppen oei meestal een overleden brander.
je zou nog een firmware - upgrade kunnen doen (als deze er voor de asus is)
Even bij asus kijken of dat mogelijk is.
Misschien de lens is schoonmaken met een speciale cd daarvoor.

Damn, dat hoop ik niet zeg, ik heb hem net voor mijn gevoel.

Ja, ik weet dat er firmgrade - upgrades zijn voor Asus, goeie tip, ook die van die speciale DVD. Bedankt voor je tips!!

Even een goede reinigingscd erin plaatsen, misschien is gewoon je kop een beetje vuil.

Ik ga het zeker even proberen, het was ook niet van het één op het andere moment dus waarschijnlijk is dat de kop smeriger en smeriger werd.

Goede tip, bedankt voor de hulp alvast mensen, als het opgelost is, laat ik het even weten.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan