leestekens blijven niet 'verborgen'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen Kampioen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Beste computerliefhebbers,

Ik heb een probleem wat betreft mijn leestekens. Ik weet niet precies of deze vraag in de sectie 'Word' thuishoort, dus mocht ik ergens anders terecht kunnen dan hou ik me zeker aanbevolen.

Het probleem is dat ik op mijn computer geen leestekens op letters kan plaatsen. Normaliter typ je wanneer je bijvoorbeeld een trema op de letter -e- wilt hebben, eerst het trema (er komt niet op je scherm te staan) en dan de -e-, waarna er direct een -ë- komt te staan.

Het probleem is dat de leestekens direct geplaats worden en niet 'verboren' blijven tot ik een letter intoets. In bovenstaand voorbeeld krijg ik dus -"e- ipv -ë-. Dit heb ik met al mijn leestekens. -é- wordt dus -'e- en -ö- wordt dus -"o-.

Wie heeft er een oplossing voor dit irritante probleem?

Met vriendelijke groet
Jeroen Nagtegaal.

Staat je toetsenbord indeling op VS(internationaal) en de toetsenbordtaal op Nederlands???

Met oudere toetsenborden (De beige achtige) werkt dat systeem niet volgens mij ook niet met XP. En als dat wel KAN werken dan moet je de drivers installeren van je toetsenbord.

Heb je een Multimedia toetsenbord? Of een nieuwer toetsenbord dan moet je ook hier de drivers voor installeren

Zelf gebruik ik het niet, maar als je het advies van maestro12 opvolgt zal het zeker moeten werken.

Geplaatst door Rimsic
Met oudere toetsenborden (De beige achtige) werkt dat systeem niet volgens mij ook niet met XP. En als dat wel KAN werken dan moet je de drivers installeren van je toetsenbord.

Heb je een Multimedia toetsenbord? Of een nieuwer toetsenbord dan moet je ook hier de drivers voor installeren

Dat gaat gewoon werken, ongeacht hoe oud of nieuw je toetsenbord is, zelfs het euro teken werkt gewoon op oude toetsenborden (dus de combinatie Alt+gr (of zoals je wilt de rechter alt toets) en de 5) Voor wat betreft multimediatoetsenborden ook daar werkt het zonder drivers, die zijn alleen nodig voor de extra (multimedia) toetsen.

Geplaatst door maestro12

Dat gaat gewoon werken, ongeacht hoe oud of nieuw je toetsenbord is, zelfs het euro teken werkt gewoon op oude toetsenborden (dus de combinatie Alt+gr (of zoals je wilt de rechter alt toets) en de 5) Voor wat betreft multimediatoetsenborden ook daar werkt het zonder drivers, die zijn alleen nodig voor de extra (multimedia) toetsen.
Bij mij werkt het niet, ik het een microsoft toetsenbord. En zonder drivers werkte het niet. maar het zal we. :confused:

Hoi hoi,

Heb ik ook wel eens last van dan heb ik te snel ergens op zitten drukken met mijn kleine vingers.
Dan staat bv de ? niet op zijn eigenplek enz.
Als dit nu het geval is dan kan je dit snel oplossen door op Shift+Ctrl te drukken en dan staat hij weer in de oude stand zoals je gewent was.

S6

Groetjes Nokkie

Geplaatst door nokkie
Hoi hoi,

Heb ik ook wel eens last van dan heb ik te snel ergens op zitten drukken met mijn kleine vingers.
Dan staat bv de ? niet op zijn eigenplek enz.
Als dit nu het geval is dan kan je dit snel oplossen door op Shift+Ctrl te drukken en dan staat hij weer in de oude stand zoals je gewent was.

S6

Groetjes Nokkie
Dat is wat anders nokkie, dat gaat over je leestekens (?,!.:; ) en dit gaat over de trema's etc. Als je dat namelijk verkeerd hebt staan krijg je het volgende:

VS: é
NL: è

:D dus hij blijft er gewoon op, alleen krijg je iets anders.

Oftewel; het advies is dus de drivers van mijn toetsenbord (opnieuw) te installeren?

Er zijn geen instellingen in Windows o.i.d. waardoor dit probleem zich kan voordoen?

Groeten,
Jeroen.

Had je al naar onderstaande gekeken?
Geplaatst door maestro12
Staat je toetsenbord indeling op VS(internationaal) en de toetsenbordtaal op Nederlands???

Heel simpel,
Elke keer als je dat hebt druk je gewoon Shift + Control in.
een algemeen trucje.

hmmzz, bericht uit 2005...zal niet meer nodig zijn daarop een antwoord te geven....daarom dus maar dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan