Leestekens veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mverlaan

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2001
Berichten
576
Hoi,

Ik heb vandaag Acronis TrueImage voor proef gedownload de Nederlandse uitgave. Dit is een programma om schijf\partitie images te maken.

Blijf ik in windows werken werkt mijn toetsenbord goed.
Alle leestekens op de juiste plaats.

Maar al wil ik een backup terug halen, van mijn andere comp, start TrueImage opnieuw op en laad voordat Windows is opgestart trueImage op. Dan zijn mijn leestekens in een andere volgorde.

QWRTZVIOP en een slash is helemaal niet te vinden en die heb ik juist nodig.

Weet iemand hoe dit kan komen is het ergens normaal in te stellen. O ja ik werk met WinXP home.
 
Kijk is bij je landinstellingen..

Start\ configuratiescherm\ Datum, tijd, taal en landinstellingen\ landinstellingen\ tabblad talen\ details

Daar moet staan

Toetsenbord
. Nederlands
. Verenigde staten (internationaal)

Succes,
Timothy
 
@ de vries,

Dat zal niet werken, want de vraagsteller zegt dat hij het in Windows goed doet, dus wat jij voorstelt is al geregeld.

Het lijkt er op dat hij in dos niet het juiste toesenbord vind. maar of je dat nog steeds met keybord.sys kan doen weet ik niet.

Groet,

Eric.
 
Hoy,

Ik ben er achter gekomen dat het een Duitstalige toetsenbord indeling is. Door even een afbeelding van die indeling af te drukken, heb ik gevonden wat ik wilde, de slash en backslash. Maar het mooiste zou zijn dat ik gewoon het toesenbord in de nederlandse indeling had.

bedankt voor het meedenken.
 
keyb US

Ik denk dat je een US keybord hebt, (kun je herkennen aan de ["] boven de komma links van de backslach die naast de [Enter] zit).

Het kan zijn dat het programma zelf zijn keybord kiest, maar je kunt proberen dat te voorkomen door een autoexec.bat te maken met
keyb us,850,(pad naar keybord.sys)

Je kunt het pad ook weglaten, maar dan moet keybord.sys in de root staan.

Succes,

Eric.
 
Hoi Eric,

Het klopt wat betreft de aanhalingstekens boven de komma, maar deze toets zit links van de enter.

Ik heb nu de Engelse Versie van het TrueImage program maar aangeschaft, die vind ook automatisch mijn netwerk-kaart instellingen tijdens de instalatie en de goede keyboard indeling.

Dan ga ik de Engelse gebruikers gids maar vertalen.

De Nederlandse uitgave van het program mankeert mij te veel aan.

Bedankt voor je antwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan