legaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

poi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Berichten
1.151
Waar kan ik kijken of mijn XP pro al geregistreerd is, oftewel ik zou dan een illegale versie hebben.
Is dat te checken op een of andere manier?
 
heb je een cd die van kleur verander ?
zo ja dan is het goed :)
ook moet er een stikker bij ziten met serie nummer.
als het dus een cdr is met stift op geschreven en ook,
het nummer is in pen dan is die dus niet legaal.

Greets
 
Geplaatst door virtuosa

als het dus een cdr is met stift op geschreven en ook,
het nummer is in pen dan is die dus niet legaal.

Ik zou niet weten waarom niet ?? zo ziet mijn XP cd er ook uit en die is volkomen legaal.
 
Klopt, als je wel gewoon de licentie hebt mag dit toch? Tenminste zo gaat het bij mij op school. De originele cd is ergens 'veilig' opgeborgen en we gebruiken daar dus alleen gekopieerde cd's.
 
Als je maar een legaal serienummer hebt dan maakt de cd niks uit.
 
Het gaat hier niet om de OEM versie, maar een cd met licentie (sticker) en boekje die bij de HP pc zat.
Is geen Windows cd, maar een cd van HP met het OS erop. Normaal gesproken is dit volkomen legaal, ik verdenk de winkel ervan dat ze mijn nummer al hebben gebruikt. Vandaar mijn vraag.
Met het antwoord van "megabit" kom ik niet echt verder, misshien heeft iemand anders nog een suggestie?
 
kan je hooguit antwoord geven op de vraag hoe je kan zien of xp al geregistreerd is.(intern op je pc )

als je echt wilt weten of je nummer al meer gebruikt is zou je hooguit contact op kunnen nemen met microsoft.

Microsoft B.V.
Boeing Avenue 30
1119 PE Schiphol-Rijk
Tel.: 020-5001500
Fax: 020-5001999
 
Helaas, nu gesloten. Weet iemand dat andere nummer van Microsoft? Ik bedoel dat 020 nummer dat op je scherm verschijnt als het niet lukt te activeren.
 
Dit helpt misschien

Hallo,

Je kunt ook naar start - "uitvoeren" gaan en type dan het volgende in:

%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a

Op het volgende scherm kun je zien of je windows is geactiveerd, dan weet jet tenminste dat alles in orde is.

Groetjes Badboy:cool:
 
Dank voor de tip. windows is geactiveerd.
Inmiddels heb ik Microsoft aan de lijn gehad, zij vertellen mij dat je pas een licentie hebt (legaal dus) als je de product key sticker EN boekje EN de cd in bezit hebt. Dit hoeft overigens geen Windows XP cd te zijn, mag ook een restore cd zijn die je bij een systeem krijgt.
HP/Compaq en Packerd Bell werken o.a. met dit systeem.
 
Lijkt me een vrij onverklaarbaar standpunt van Microsoft. Juist zij zijn de laatste tijd bezig om leveranciers zover te krijgen dar er helemaal geen CD meer wordt meegeleverd, maar een restore die werkt via een aparte partitie op de harde schijf. Overigens een manier die flink lastig is als je harde schijf vervangen moet worden, maar dat terzijde. In zo'n geval heb je om te beginnen dus al helemaal geen CD. En wie bewaart dat boekje jarenlang? Al met al lijkt me dat juridisch niet in de haak. Microsoft USA zelf verkondigt ook dat de sticker nou juist het criterium is, dus die uitspraak lijkt me niet te kloppen.
 
Nu je het zo zegt denk ik dat je gelijk hebt. Toch heb ik het nadrukkelijk aangegeven en dubbel gevraagt. De Microsoftmedewerker was absoluut zeker van zijn zaak. Ik zal morgen nog eens bellen en waarschijnlijk krijg ik dan een ander aan de lijn, wie weet komt die met een heel ander verhaal, ik hou je op de hoogte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan