legale wd7 op andere laptop zetten??

Status
Niet open voor verdere reacties.

yellowpoint

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Hallo,

Is het mogelijk om van een legale oem versie van wd7 home premium geinstalleerd en goed werkend op een HP laptop, een herstelschijf te maken, en deze herstelschijf te gebruiken om bij een Samsung laptop een herinstallatie uit te voeren met de wd7 home premium van de HP laptop?
graag jullie advies.

Technisch mogelijk m.b.v. de betaalde tools van Paragon of Acronis. Juridisch niet vanwege het feit dat de licentie gekoppeld is aan de HP laptop.

Zoals RogerS zegt: de licentie is gekoppeld aan de laptop. Deze is ook niet te activeren op de andere laptop, laat staan dat je middels een herstelschijf dit kan bewerkstelligen door problemen met drivers.

K1pje. Even lezen wat ik roeptoeter. Paragon, Acronis en anderen bieden juiste speciale software aan om een restore te kunnen uitvoeren naar een virtuele machine of compleet andere hardware. Kan handig zijn in een zakelijke omgeving. Het kan dus wel ondanks de andere hardware. En zoals met alle mooie vooruitgang tegenwoordig is het laatste obstakel niet de techniek maar de wet die het geheel niet mogelijk maakt.

Bedankt voor de snelle reacties
oke,zoals jullie zullen begrijpen jben ik een vrij aardige leek met deze materie en vandaar nog even de volgende vraag stel.
ik heb op de samsung problemen met de samsung software dit houdt in dat ik bepaalde essentiele samsung updates niet kan uitvoeren, de complete recoverypartitie of herstelmogelijkheid is verdwenen. deze kan ik ook niet herstellen omdat tevens het recoverygebied is verdwenen, wat hij ook aangeeft bij installeren van de recovery software van samsung en bij het opstarten krijg ik continue de melding dat de bmr ontbreekt waardoor normaal opstarten niet mogelijk is. tevens is bij de boot sectie F4, de mogelijkheid verdwenen om met dvd/cd op te starten. vandaar dus moet ik wat uithalen om die machine weer als vanouds te laten lopen. ook is het zo dat windows bepaalde updates niet kan uitvoeren omdat voorliggende updates van windows en/of samsung niet meer up to date zijn. wordt trouwens met een herstelcd de windows, samsung software of beide software naar de fabriekssoftware terug gebracht?
dat is zo'n beetje mijn probleem en vandaar mijn vragen.
Is er een manual om dit euvel uit de wereld te helpen?

Even wat uitleg dat maakt het wat helderder.

De software die standaard op een laptop door fabrikanten wordt gezet bestaat uit meer dan alleen Windows. Zie hieronder een globaal lijstje
-Besturingssysteem (Windows)
-Drivers (Nodig om alle hardware te kunnen aansturen en gebruiken)
-Software van de fabrikant om de laptop bruikbaarder te maken (Acer heeft bijv. een heel "mooi" scherm met allemaal sneltoetsen, andere merken weer iets anders)
-Software van derden. De fabrikant van de laptop wordt flink betaald door anderen om hun software al voorgeïnstalleerd mee te leveren.

Tegenwoordig levert niemand meer DVDs bij een laptop, maar heeft een recovery partitie meegeleverd die bovenstaande software bevat. De meeste laptops hebben ook een programma geïnstalleerd om de originele recovery partitie op DVD te branden. Helaas vergeten de meeste mensen dat. Aan dit verhaal zitten een paar nadelen. Als je harde schijf stuk gaat kun je niet meer herinstalleren en als je de recovery partitie gebruikt om je laptop te herstellen heb je nooit een "kale" windows installatie. Niet iedereen is namelijk even blij met die goedbedoelde extra software.

Als ik het zo beluister kun je best de samsung opnieuw installeren met een schone installatie. Leen een DVD van iemand of download (Windows 7) van de digitalriver website. Drivers kun je downloaden van de Samsung website.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan