Legale Windows 7 downloaden maar dan andere versie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@sterChief

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
Berichten
135
Door wat technische problemen ben ik genoodzaakt om W7 opnieuw te installeren op mijn ASUS laptop.
Maar daar zit de CD niet bij en ik heb geen recovery.
Nu ga ik het legale iso bestand downloaden via digitalrivercontent.

Ik heb nu op mijn laptop een legale OEM versie van W7 Home Premium. (sticker op onderzijde laptop)
Kan ik nu bijv. ook de Ultimate versie downloaden en deze dan activeren met de Home productkey of werkt die alleen maar met de Home versie?
 
Ok: Alle versies van Vista/7 staan in 1 taal op de installatie-DvD. De truuk is door aan het begin van de installatie de Produkt-Sleutel in te voeren, waarna de juiste versie automatisch geselecteerd word. De Windows-taal maakt daarbij niet uit. Een OEM-Produkt-Sleutel kan je echter alleen telefonisch activeren.

De digitalriver-ISO's zijn volgens mij specifieke versies van Vista/7 & heb ik op die manier nog nooit geprobeerd.
 
@TheKnight,

Al diverse malen de OEM sleutel geactiveerd bij nieuwe installaties en dat hoeft alles behalve telefonisch. Ik voer gewoon de online activatie uit en dat gaat prima.
Wel is het zo dat de sleutel bij een bepaalde versie hoort en dat je officieel met een Home sleutel geen Ultimate geactiveerd krijgt.
 
Wel is het zo dat de sleutel bij een bepaalde versie hoort en dat je officieel met een Home sleutel geen Ultimate geactiveerd krijgt.
Bedankt voor je antwoord, dat is wat ik wilde weten.

Als ik nu een geldige productsleutel heb voor Ultimate, kan ik dan wel deze bijbehorende versie downloaden via Digitalriver en dan normaal activeren?
 
Ok, ja, dat zal in principe geen probleem zijn.

Wel blijf ik erbij dat je een OEM-Produkt-Sleutel niet altijd On-Line kan activeren, tenzij je de originele meegeleverde OEM-Installatie-Media gebruikt. Merk je vanzelf wel, want dat word dan gemeld zodra je het probeert.

Vorige maand heb ik nog een Vista Home Basic via een DigitalRiver-.ISO geinstalleerd met een HP-OEM, & die kon ook alleen telefonisch geactiveerd worden. Wat perfect is gelukt...
 
Inmiddels Windows 7 Pro gedownload van Digitalriver en bootable DVD van gebrand.
Geïnstalleerd en met geldige productsleutel geactiveerd. Alle updates binnengehaald en het draait als een tierelier.
Geweldig zo'n helemaal kale versie zonder als die Asus rommel en andere software waar je niks aan hebt.

Ik kreeg wel tijdens de installatie een melding:
De partities op de schijf die u voor installatie hebt geselecteerd, hebben niet de aanbevolen volgorde. Wilt u doorgaan met de installatie?
Daaronder nog een melding over iets met GPT-schijven waarvoor ik op de site van Microsoft moest kijken.
Dat gedaan maar daar kwam ik niet uit. Toen maar besloten om door te gaan met de installatie.
En die is dus verder perfect verlopen. Zie nu wel in mijn schijfbeheer dat het allemaal GPT-schijven zijn geworden.
Maar dat zal allemaal wel in orde zijn, anders zou die niet perfect draaien.

Bedankt allemaal voor de tips en antwoorden.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan