Sinds een paar dagen zijn we aangesloten op een netwerk.Diverse filialen hebben toegang tot diverse documenten van het hoofdkantoor. Maar nu mijn vraag. Wij hebben een afdeling informatica die "alles" superviseert. Ik neem aan dat zij in staat zijn na te kunnen gaan wie en op welk tijdstip er "surft" op internet en belangrijker nog, wat er bezocht wordt. 3 vragen naar aanleiding van deze overweging.
A: Kunnen zij wachtwoorden en sleutels (bank) breken
B: Valt deze supervisie binnen de legaliteit en welke wetgeving bestaat er hieromtrent (Kunnen ze mij ontslaan omdat ik de bv. de pagina van het nederlands elftal dagelijks bezoek en mijn bankzaken vanf het werk regel?)
C: Hoe kan ik binnen mijn systeem nagaan of er "GeBigBrothered" wordt ? en welke eventuele tegenaanvallen (zonder dat zij daarvan hoogte krijgen) kan ik inzetten.
A: Kunnen zij wachtwoorden en sleutels (bank) breken
B: Valt deze supervisie binnen de legaliteit en welke wetgeving bestaat er hieromtrent (Kunnen ze mij ontslaan omdat ik de bv. de pagina van het nederlands elftal dagelijks bezoek en mijn bankzaken vanf het werk regel?)
C: Hoe kan ik binnen mijn systeem nagaan of er "GeBigBrothered" wordt ? en welke eventuele tegenaanvallen (zonder dat zij daarvan hoogte krijgen) kan ik inzetten.