Lege ActiveX Label-controls verwijderen in vba?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Derichen

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2014
Berichten
15
Hallo,

Ik ben een programma aan het ontwerpen welke bepaalde gegevens uit een Excel-tabel in een word-document kopieert.
Dus via een commandbutton wordt aan de gebruiker in Word gevraagd welke rij uit de Excel-tabel hij wil gebruiken om gegevens naar het Word-document te kunnen verplaatsen.

Nu ik heb dit gedaan met ActiveX label-controls.
Dus er staan 8 ActiveX label-controls in mijn Wordtemplate en elke label-control stemt overeen met een bepaalde celwaarde uit Excel.

Alles werkt voorlopig. Dus hoe verloopt het systeem:
1 - in Word-document wordt op de commandbutton gedrukt
2 - verschijnt scherm met de vraag welke rij uit de Excel-tabel mag worden gebruikt om gegevens te kopieren naar het Worddocument
3 - Elke cel is gelinkt met een labelcontrol en dus de waarde in de Excelcel zal worden gekopieerd naar de labels in Word.

Dit lukt allemaal.

Maar wat is nu mijn probleem?
Nadat mijn proces is doorlopen kan het zijn dat ik met lege label-controls zit in Word, omdat er in de Exceltabel op deze plaatsen niks is ingegeven.
En ik zou graag als dit het geval is, ervoor zorgen dat deze label-controls verborgen worden zodat ik hier achteraf kan overtypen.
Nu kan dit niet, want op de plaats waar een label staat kan niet worden getypt in Word.

Ik hoop dat het probleem duidelijk is en mij iemand kan helpen!

Ik heb al 2 dagen online gezocht, maar kom maar niet aan de juiste oplossing.

Vriendelijke groet,
 
Dus er staan 8 ActiveX label-controls in mijn Wordtemplate en elke label-control stemt overeen met een bepaalde celwaarde uit Excel.

8 vinkvakken (checkboxes) lijken mij dan voor de hand liggender.
 
Ik laat alles liever zoals het staat, want alles zit goed. Juist nog laatste stukje programma waar ik niet op kom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan