lege batterij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Even een vraagje, ik denk dat ik met een computer zit die een lege batterij heeft, de bios wil namelijk totaal niet meer opstarten en dus ook geheel geen beeld meer.

Nu heb ik nog een complete computer staan met een volle batterij, maar wat gebeurt er met die computer als ik daar even de batterij uithaal om die in de andere computer te testen ???

groeten Barney

dan is je bios gereset, en ben je je gegevens waarschijnlijk kwijt, alleen als je hem aan laat staan niet

Geplaatst door toetje33
dan is je bios gereset, en ben je je gegevens waarschijnlijk kwijt, alleen als je hem aan laat staan niet

En hoe krijg je dan de batterij uit je mobo, als ie aanstaat??? Of bedoel je dat niet toetje...?

Groeten Daan.

Dat lijkt me idd ook vrij gevaarlijk... ;)
Je kunt beter even opnieuw beginnen dan je moederbord te moeten vervangen...

Maar je gegevens staan toch op je hd, die blijven dan toch bespaard ??

barney

Geplaatst door Forza Utreg

En hoe krijg je dan de batterij uit je mobo, als ie aanstaat??? Of bedoel je dat niet toetje...?

Groeten Daan.

nee alsje de batterij eruit hebt dan aan laten staan, krijgt de bios nog wel stroom toch?

Geplaatst door Barney
Maar je gegevens staan toch op je hd, die blijven dan toch bespaard ??

barney

ik bedoel je bios instellingen/gegevens

wat op je hd staat blijft sowie op je hd staan !

Geplaatst door toetje33

nee alsje de batterij eruit hebt dan aan laten staan, krijgt de bios nog wel stroom toch?

Je bedoelt dus: opstarten en dan de batterij eruit halen. Er staat dan toch stroom op/in de kast. Lijkt me niet verstandig om dan aan je mobo te prutsen Toetje.

Wat de gegevens betreft heb je gelijk. Alles blijft op je HD staan maar bios gegevens ben je kwijt. Bijvoorbeeld de tijd en datum, evntuele andere veranderingen die je gemaakt hebt (ik denk dan aan opstart volgorde e.d.)

Succes met testen Barney

Daan.

nee opc van stroom af, batterij eruit, batterij in andere pc ondertussen pc zonder batterij wel aanzetten!

Ja natuurlijk! Sorry Toetje maar ik had je reactie verkeerd begrepen. Maar nu begrijp ik het. Is idd de meest simpele oplossing. (stom stom stom dat ik daar ff niet aan dacht :o)

Nogmaals sorry Toetje

Daan.

Geplaatst door Forza Utreg
Ja natuurlijk! Sorry Toetje maar ik had je reactie verkeerd begrepen. Maar nu begrijp ik het. Is idd de meest simpele oplossing. (stom stom stom dat ik daar ff niet aan dacht :o)

Nogmaals sorry Toetje

Daan.

nee joh geeft niks! maar fijn dat je het nu begrijpt! :)

Het probleem is opgelost

Luitjes, ik heb het hele systeem uit elkaar gehaald, alle hardware, kabels , moederbord losgemaakt en de processor met toebehoren losgekoppeld.
Hierna alles schoon gemaakt en alles weer stevig geplaatst.
Wat denk je

Ik had meteen weer beeld en alles doet het weer, jeempie wat een getob was dat de afgelopen dagen, maar door jullie goede hulp en ideeen en mijn eigen creativiteit, zijnwe er toch weer achter gekomen

Mijn dank is zeer groot voor al jullie reactie's en suggestie's en in de toekomst hoop ik nog meer van jullie voortreffelijke hulp te mogen gebruiken

\Tot ziens en nogmaals erg bedankt allemaal

Barney

hahaha mooizo! misschien zat er iets los, ik denk het!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan