• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cel indien verwijscel niet wordt ingevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan1976

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2015
Berichten
2
Excel.jpgIk heb een vraag. Ik heb in excel een ALS functie ingevoerd. Het is een berekening die verwijst naar een andere cel. Waar het op neerkomt is dat als de ingevoerde de datum van vandaag overschrijdt, de cel automatisch een bericht genereert dat de datum niet "in compliance is". Deze functie heb ik ingevoerd in cel B3.
Nu wil ik die functie voor de hele kolom laten gelden. Ik wil de functie doortrekken naar beneden, maar dan worden de gegevens automatisch ingevoerd, terwijl de datum cel leeg is.
Het betreft de volgende functie (met verwijzing naar de huidige datum in een andere sheet): =ALS(C3<Data!A3;"Compliant";ALS(C3=Data!A3;"Due";ALS(C3>Data!A3;"Non-Compliant")))
Nu wil ik in de functie inbouwen dat de cel B2 alleen Compliant/Due/Non-Compliant aangeeft als de cel C3 pas wordt ingevoerd. Daarvoor moet de cel blanco blijven. Hoe komt de functie eruit te zien?

Jan
 
Laatst bewerkt:
Misschien?
Code:
=als(c3="";"";ALS(C3<Data!A3;"Compliant";ALS(C3=Data!A3;"Due";"Non-Compliant")))
 
Dank je wel Harry voor jouw bericht. Mag ik daar nog een functie aan toevoegen. Ik wil dat als er bij cel A3 "Past date" wordt geschreven, dat cel B3 automatisch "Non-Compliant" invult. En dat verwerkt in de functie die jij mij hebt toegestuurd:
=ALS(C3="";"";ALS(C3<Data!A3;"Compliant";ALS(C3=Data!A3;"Due";"Non-Compliant"))).

Top en bedankt alvast voor jouw reactie.

Jan
 
Ik doe maar weer een gokje Jan.
Code:
=ALS(OF(A3="Paste date";C3>Data!A3);"Non-Compliant";ALS(C3="";"";ALS(C3<Data!A3;"Compliant";"Due")))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan