• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cel meetellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cor,

Op welke manier bedoel je: meetellen? En welk getal verwacht je dan in B20?

De maand juni is niet betaald. DE maanden die wel betaald zijn vind je in het voorbeeld. Dus wil ik weten wat het totaalbedrag is inclusief de niet betaalde maand juni.

Misschien te simpel gedacht, maar als je nu in het gele vak invult:
Code:
=SOM(B8:B19)

Ik begrijp je sheet ook niet zo goed. Ik vind het vreemd dat in de formule in bv. B21 de naam (L1) variabel is, terwijl boven kolom B de (vaste) naam Jan-Kees staat. Je wil in B21 toch geen totaal van iemand anders dan Jan-Kees vermelden? Of zie ik wat over het hoofd?

In aanvulling op mijn vorige: als je nu in cel N11 de volgende formule gebruikt:
Code:
=HORIZ.ZOEKEN($L$1;$B$1:$H$20;20;ONWAAR)

Dan werkt het ook dacht ik zo. Geen moeilijke somproduct formules die hier niet nodig zijn.

En waarom heb je de sheet op handmatig herberekenen staan? Zou ik op automatisch zetten om fouten te voorkomen.

Cor,

Ik sluit me bij voorgaande reacties aan, maar bedoel je misschien:
Code:
=MAAND(VANDAAG())*10

Ik snap dat het wat rommelig overkomt. Deze sheet gebruik ik om formules te testen.
In L1 worden de namen weergegeven die geselecteerd worden middels de keuzelijst met invoervak. Vandaar dat B21 nog variabel is, zodra de formule moet worden gekopieerd maak ik hem absoluut.
Jullie horen nog van mij.

Hoe simpel kan het zijn. De oplossing van Rob is de juiste.
Code:
=MAAND(VANDAAG())*10
geeft het maandnummer maal 10.

Ik weet dat er met een lege cel in dit verband niets te doen is, maar er is altijd wel iemand die het licht ziet.
Bedankt voor het licht Rob.
Bedankt allen die meegedacht hebben.

Zo wilde ik het hebben:

Bijlagen

Ik denk dat de registratie van debitbedragen eenvoudiger is (zoals de Florentijnen ooit bedachten). Als er wordt betaald haal je dat bedrag uit het lijstje met debiteurenposten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan