• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege cel moet ook lege cel weergeven (met matrix-formule)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aanbod

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Hallo,

Ik heb ooit hier op helpmij.nl een matrix-formule gekregen. En heden ten dage gebruik ik de formule nog steeds iedere keer in een ander bestand.
Maar nu kom ik een probleem tegen. Als ik de matrix-formule toepas op een veld dat leeg is geeft deze een fout weer "#GETAL!".

Nu ben ik niet dusdanig gevorderd dat ik de formule zodanig kan aanpassen als deze naar een leeg veld verwijs ook een leeg veld weer terug krijg.
Wie weet hier een oplossing voor??

Code:
{=ALS(ALS(AANTAL.ALS(Uren!$A:$A;"")<RIJ()-RIJ($A$19)+1;"";INDEX(Uren!$B$2:$B$367;KLEINSTE(ALS(Uren!$A$2:$A$367="Nee";RIJ(Uren!$A$2:$A$367)-RIJ(Uren!$B$2)+1;"");RIJ()-RIJ($A$19)+1)))=0;"";ALS(AANTAL.ALS(Uren!$A$2:$A$367;"")<RIJ()-RIJ($A$19)+1;"";INDEX(Uren!$B$2:$B$367;KLEINSTE(ALS(Uren!$A$2:$A$367="Nee";RIJ(Uren!$A$2:$A$367)-RIJ(Uren!$B$2)+1;"");RIJ()-RIJ($A$19)+1))))}

Een oplossing zocht ik ook al in een voorwaardelijke opmaak. Als de inhoud de tekst "#GETAL!" bevat dan de letters wit maken. Maar dit pakt ie niet.

Wie o wie heeft een oplossing voor mijn probleem.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Even een aanvulling. Doordat er een foutmelding komt ivm het lege veld doet de berekening ook niet meer correct.
Om nu jullie meer duidelijkheid te geven doe ik hierbij het bestand toekomen. Op het tabblad factuur wordt geel weergeven waar ik de matrix-formule heb toegepast.

Bijlage: Bekijk bijlage 150418 factuur helpmij.xlsx

Groet,

Hallo,

Probeer eens met deze formule. De Als.fout functie toegevoegd

=ALS.FOUT(ALS(ALS(AANTAL.ALS(Uren!$A:$A;"")<RIJ()-RIJ($A$19)+1;"";INDEX(Uren!$B$2:$B$367;KLEINSTE(ALS(Uren!$A$2:$A$367="Nee";RIJ(Uren!$A$2:$A$367)-RIJ(Uren!$B$2)+1;"");RIJ()-RIJ($A$19)+1)))=0;"";ALS(AANTAL.ALS(Uren!$A$2:$A$367;"")<RIJ()-RIJ($A$19)+1;"";INDEX(Uren!$B$2:$B$367;KLEINSTE(ALS(Uren!$A$2:$A$367="Nee";RIJ(Uren!$A$2:$A$367)-RIJ(Uren!$B$2)+1;"");RIJ()-RIJ($A$19)+1))));"")

Natuurlijk afsluiten met Ctrl+Shift+Enter.

Mvg
Peter

Hallo peter59

Toppie!!

Het werkt perfect. Bedankt.

Groet,

Hoi,

Ik sla hem zeker op. Want die zou ook heel goed kunnen. Betekent wel dat ik aan het verbergen kom om een factuur af te drukken.
Maar dat is zo opgelost.

Maar in ieder geval bedankt voor de uitwerking.

Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan