• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege cel niet berekenen en geen nul weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

marlise

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2010
Hallo,

kan iemand mij helpen met de volgende vraag:
in een excelsheet worden in rij m13: aj13 cijfers ingevoerd van 0 tot 10 het kan voorkomen dat een cel wordt overgeslagen. Ik wil de hoogste ingegeven waarde weergeven, maar als er alleen de score 0 ingevoerd wordt staat er 0, maar als er niks ingevuld wordt staat er ook 0. Hoe kan ik voorkomen dat hier als er niks ingevuld wordt een 0 komt te staan?
alvast bedankt.

Dat wil ik wel eens zien hoe je dat doet : niets ingeven en toch een 0 in uw cel krijgen..

Cobbe

Hoi,

Probeer het eens met:
Code:
=ALS(AANTALARG(M13:AJ13)=0;"";MIN(M13:AJ13))
Richard

Lijkt deze mij beter toepasbaar:
Code:
=ALS(AANTAL(M13:AJ13)>0;SOM(M13:AJ13);"")

Hallo,

kan iemand mij helpen met de volgende vraag:
in een excelsheet worden in rij m13: aj13 cijfers ingevoerd van 0 tot 10 het kan voorkomen dat een cel wordt overgeslagen. Ik wil de hoogste ingegeven waarde weergeven, maar als er alleen de score 0 ingevoerd wordt staat er 0, maar als er niks ingevuld wordt staat er ook 0. Hoe kan ik voorkomen dat hier als er niks ingevuld wordt een 0 komt te staan?
alvast bedankt.
richard1970
Hoi,

Probeer het eens met:
Code:
=ALS(AANTALARG(M13:AJ13)=0;"";MIN(M13:AJ13))
Richard
moet die MIN geen MAX zijn ?

groet sylvester

Ik had de vraag niet gelezen, alleen de formule van Richard:o

Maar ik ga toch voor deze:
Code:
=ALS(AANTAL(M13:AJ13)>0;MAX(M13:AJ13);"")

Zet in die van Richard eens alleen een spatie en zie het resultaat, idem met tekst/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan