Ik ben bezig met een macro in Excel 2007, maar ik loop vast (ik ben net bezig mij te verdienen in de wereld van de marco's).
Mijn opzet is klantgegevens van het ene werkblad naar een ander werkblad te kopiëren dat dient als verzamellijst van de klantgegevens. Deze lijst groeit dus iedere keer als de macro wordt uitgevoerd. Daarvoor moet de macro iedere keer de onderste lege cel onder aan de lijst selecteren die dus opschuift naar beneden omdat de lijst groeit.
Dit is de macro de macro die ik met 'opnemen' heb gemaakt:
Sub Klantgegevensverzamelen()
'
' Klantgegevensverzamelen Macro
' Klantgegevens verzamelen in het opdrachtformulier
'
' Sneltoets: CTRL+k
'
Range("A3:H3").Select
Selection.Copy
Workbooks.Open Filename:= _
"C:\Documents and Settings\Novo\Bureaublad\Opdrachtformulier\Originelen\opdrachtformulier.xls"
Selection.End(xlDown).Select
Range("A3").Select
ActiveSheet.Paste
Selection.End(xlUp).Select
Application.CutCopyMode = False
ActiveWorkbook.Save
ActiveWindow.Close
End Sub
Het commando Selection.End(xlDown).Select is het resultaat van [Ctrl] + [↓] (pijltje naar beneden) met als doel de laatst gevúlde cel van een kolom (lijst) te selecteren. Tot zover prima.
Het commando Range("A3").Select is het resultaat van [↓] waarmee ik als doel heb de lege cel (die iedere keer als de macro wordt uitgevoerd 1 rij naar beneden verhuisd) direct onderaan de lijst (die dus langer wordt na ieder macro) te selecteren. Echter dat vult de macro bij het opnemen ervan in als een afgebakende cel (“A3”), waardoor nieuwe gegevens telkens in dezelfde cel worden geplakt en de lijst dus niet groeit.
Weet iemand wat hiervoor het juiste commando is?
Of is er een zijn er meer wegen die naar Rome lijden voor mijn opzet.
Alvast vriendelijk bedankt.
Mijn opzet is klantgegevens van het ene werkblad naar een ander werkblad te kopiëren dat dient als verzamellijst van de klantgegevens. Deze lijst groeit dus iedere keer als de macro wordt uitgevoerd. Daarvoor moet de macro iedere keer de onderste lege cel onder aan de lijst selecteren die dus opschuift naar beneden omdat de lijst groeit.
Dit is de macro de macro die ik met 'opnemen' heb gemaakt:
Sub Klantgegevensverzamelen()
'
' Klantgegevensverzamelen Macro
' Klantgegevens verzamelen in het opdrachtformulier
'
' Sneltoets: CTRL+k
'
Range("A3:H3").Select
Selection.Copy
Workbooks.Open Filename:= _
"C:\Documents and Settings\Novo\Bureaublad\Opdrachtformulier\Originelen\opdrachtformulier.xls"
Selection.End(xlDown).Select
Range("A3").Select
ActiveSheet.Paste
Selection.End(xlUp).Select
Application.CutCopyMode = False
ActiveWorkbook.Save
ActiveWindow.Close
End Sub
Het commando Selection.End(xlDown).Select is het resultaat van [Ctrl] + [↓] (pijltje naar beneden) met als doel de laatst gevúlde cel van een kolom (lijst) te selecteren. Tot zover prima.
Het commando Range("A3").Select is het resultaat van [↓] waarmee ik als doel heb de lege cel (die iedere keer als de macro wordt uitgevoerd 1 rij naar beneden verhuisd) direct onderaan de lijst (die dus langer wordt na ieder macro) te selecteren. Echter dat vult de macro bij het opnemen ervan in als een afgebakende cel (“A3”), waardoor nieuwe gegevens telkens in dezelfde cel worden geplakt en de lijst dus niet groeit.
Weet iemand wat hiervoor het juiste commando is?
Of is er een zijn er meer wegen die naar Rome lijden voor mijn opzet.
Alvast vriendelijk bedankt.