Arnold1984
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 feb 2014
Ik ben bezig met een WK poultje voor werk, eerst de formule duidelijk en dan de punten.
Ik heb een invoerblad (uitslag) en het deelnemers blad. Deze zit gekoppeld aan mijn totaaloverzicht. Niet geheel mijn idee om dit op het deelnemersblad te doen maar mijn voorganger had dit zelf niet en raadde aan dit per persoon inzichtelijk te houden ivm discussies. We hebben erg fanatieke collega's, en in de vorige constructies zaten ook fouten
Ik heb nu deze formule;
=ALS(EN(G6=Uitslag!G6;I6=Uitslag!I6);7;ALS(OF(EN(G6>I6;Uitslag!G6>Uitslag!I6);EN(G6<I6;Uitslag!G6<Uitslag!I6));4;ALS(OF(EN(G6=Uitslag!G6;I6<>Uitslag!I6);EN(G6<>Uitslag!G6;I6=Uitslag!I6));1;ALS(EN(G6=I6;Uitslag!G6=Uitslag!I6);3;0))))
Voorlopige puntenverdeling:
Winnaar correct: 4 punten
Aantal doelpunten thuis correct: 1 punt
Aantal doelpunten uit correct: 1 punt
Gelijkspel correct: 3 punt
Complete uitslag correct 7 punten
(Vanaf de 8e finales gaan wij punten geven voor het juiste land op elk positie)
Ik krijg het niet voor elkaar om de lege cellen niet mee te laten tellen. Op dit moment worden lege cellen beschouwd als het getal nul.
Een lege uitslag en een 0-0 voorspelling telt dus als 7 punten
Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen in mijn huidige formule ?? Ik zie het niet meer !
Alvast erg bedankt !!!
Ik heb een invoerblad (uitslag) en het deelnemers blad. Deze zit gekoppeld aan mijn totaaloverzicht. Niet geheel mijn idee om dit op het deelnemersblad te doen maar mijn voorganger had dit zelf niet en raadde aan dit per persoon inzichtelijk te houden ivm discussies. We hebben erg fanatieke collega's, en in de vorige constructies zaten ook fouten

Ik heb nu deze formule;
=ALS(EN(G6=Uitslag!G6;I6=Uitslag!I6);7;ALS(OF(EN(G6>I6;Uitslag!G6>Uitslag!I6);EN(G6<I6;Uitslag!G6<Uitslag!I6));4;ALS(OF(EN(G6=Uitslag!G6;I6<>Uitslag!I6);EN(G6<>Uitslag!G6;I6=Uitslag!I6));1;ALS(EN(G6=I6;Uitslag!G6=Uitslag!I6);3;0))))
Voorlopige puntenverdeling:
Winnaar correct: 4 punten
Aantal doelpunten thuis correct: 1 punt
Aantal doelpunten uit correct: 1 punt
Gelijkspel correct: 3 punt
Complete uitslag correct 7 punten
(Vanaf de 8e finales gaan wij punten geven voor het juiste land op elk positie)
Ik krijg het niet voor elkaar om de lege cellen niet mee te laten tellen. Op dit moment worden lege cellen beschouwd als het getal nul.
Een lege uitslag en een 0-0 voorspelling telt dus als 7 punten
Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen in mijn huidige formule ?? Ik zie het niet meer !
Alvast erg bedankt !!!