• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege cellen filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank82

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2004
Hallo,

Ik wil in Excel en aantal getallen onder elkaar laten zetten mbv een macro.
Dit gaat op zich goed alleen neemt excel ook de lege cellen mee (staat wel een formule in)
Nu komt het er ongeveer uit te zien zoals in kolom A van de bijlage. Alleen dan in mijn bestand wat langer.
Weet iemand een mogelijkheid om met een formule of functie de getallen onder elkaar te krijgen zonder de lege cellen zoals in rij C.

Alvast bedankt.

Frank

Bijlagen

Beste Frank,

Celen met een formule zijn per definitie niet leeg. Je kunt de kolom kopiëren en alleen de waarden plakken via Bewerken- Plakken Speciaal - Waarden - OK. Dan zal sorteren wel lukken denk ik.
Overigens sorteren formules mee, maar als de verwijziging in een formule niet vast staat, dan gaat ook die mee en kan de uitkomst van de formule wijzigen!

Groeten,

Richard

De database waar ik ze uit haal bestaat idd uit formules. Die kopieer ik en plak ik via plakken speciaal, waarden in kolom A maar dan komen de lege cellen wel in kolom A er tussen. Nu wil ik die dus eruit filteren zodat ze net als in kolom C onder elkaar komen zonder lege cellen. Dus op een of andere manier moet er iets geconcentreerd worden.

Ja Koosl,

zo had ik het in gedachte.

Dat autofilter aan of uitzetten, kan dat alleen dmv een macro of is daar ook een andere manier voor in excel?
Ik ben iig al weer een stuk verder op weg.

Bedankt!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan