Hallo,
M.b.v. onderstaande code importeer ik, uit alle -xls bestanden in een bepaalde map, diverse cellen met gegevens/waarden en deze worden dan netjes in een tabel gezet.
Zolang alle te importeren cellen maar een waarde hebben gaat dit uitstekend. Is een cel echter "leeg" dan schuift de volgende geimportererde waarde van het volgende bestand van diezelfde cel een positie hoger op.
Zie eventueel het voorbeeld wat ik bedoel.
De volgende code gebruik ik:
Hoe krijg ik voor elkaar dat een "lege" cel ook wordt geïmporteerd als een "lege" cel ?
Alvast bedankt,
Hugo
M.b.v. onderstaande code importeer ik, uit alle -xls bestanden in een bepaalde map, diverse cellen met gegevens/waarden en deze worden dan netjes in een tabel gezet.
Zolang alle te importeren cellen maar een waarde hebben gaat dit uitstekend. Is een cel echter "leeg" dan schuift de volgende geimportererde waarde van het volgende bestand van diezelfde cel een positie hoger op.
Zie eventueel het voorbeeld wat ik bedoel.
De volgende code gebruik ik:
Code:
Set oud = ActiveWorkbook
directory = "D:\Beurs\vestiging\oldenzaal\"
sfile = Dir(directory & "*.xls")
While sfile <> ""
Set nieuw = Application.Workbooks.Open(directory & sfile)
oud.ActiveSheet.Range("a65000").End(xlUp).Offset(1, 0) = nieuw.ActiveSheet.Range("b2")
oud.ActiveSheet.Range("b65000").End(xlUp).Offset(1, 0) = nieuw.ActiveSheet.Range("b3")
oud.ActiveSheet.Range("c65000").End(xlUp).Offset(1, 0) = nieuw.ActiveSheet.Range("b4")
oud.ActiveSheet.Range("e65000").End(xlUp).Offset(1, 0) = nieuw.ActiveSheet.Range("b5")
oud.ActiveSheet.Range("f65000").End(xlUp).Offset(1, 0) = nieuw.ActiveSheet.Range("b6")
oud.ActiveSheet.Range("g65000").End(xlUp).Offset(1, 0) = nieuw.ActiveSheet.Range("b7")
oud.ActiveSheet.Range("h65000").End(xlUp).Offset(1, 0) = nieuw.ActiveSheet.Range("o9")
oud.ActiveSheet.Range("i65000").End(xlUp).Offset(1, 0) = nieuw.ActiveSheet.Range("r10")
nieuw.Close
sfile = Dir
Wend
Hoe krijg ik voor elkaar dat een "lege" cel ook wordt geïmporteerd als een "lege" cel ?
Alvast bedankt,
Hugo